آوین ویژه»

روی خوش بی برقی برای بورس بازان | آنها یک هفته پرپول داشتند از پیشگیری آسیب ها تا توسعه فرهنگ قرآنی؛ رسالت کانون‌های قرآنی روستایی حماس: رژیم صهیونیستی آتش بس غزه را نقض کرد مروی: مشهد در پرتو حرم رضوی می‌تواند محور دیپلماسی فرهنگی باشد «ایران سرود» در اهواز هشت ماه تعطیلی؛ شورای عالی کار فقط اسفند ماه یاد کارگران می‌افتد مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در آب‌پخش برگزار شد ۳ مانع اصلی بر سر راه صعود بورس | بورسی ها بخوانند آخرین نرخ یورو مبادله‌ای امروز 6 بهمن ماه اعلام شد زلنسکی: ترامپ شماره شخصی‌اش را به من داد! پیگیری‌ تسنیم جواب داد؛ افزایش ساعت کاری دفاتراسناد وضعیت ارز کالاهای اساسی تعیین تکلیف شد چرا صندوق درآمد ثابت گزینه ی برتر سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۴ است؟ استوری جنجالی امیرحسین قیاسی درباره اعتراضات این روزها+ عکس نخستین واکنش سوریه به ادعاهای گستاخانه نتانیاهو چرا باید از امامان (ع) پیروی و تبعیت کرد؟ خلاصه بازی پرسپولیس و فجر سپاسی + فیلم بازگشایی محور گیلانغرب به بازارچه مرزی سومار

6

استفاده از ظرفیت سمن‌ها در تصمیم‌سازی ارتباط دولت و جامعه ضروری است

  • کد خبر : 138497
  • 14 آگوست 2025 - 0:27
استفاده از ظرفیت سمن‌ها در تصمیم‌سازی ارتباط دولت و جامعه ضروری است

زنجان- استاندار زنجان گفت: استفاده از ظرفیت سمن‌ها در تصمیم‌سازی و تقویت ارتباط دولت و جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن صادقی شامگاه چهارشنبه در نشست با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد استان که به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در تصمیم‌سازی و تقویت ارتباط دولت و جامعه، گفت: حرفه‌ای شدن سمن‌ها نیازمند سه عنصر اساسی دانش تخصصی، تبادل تجربیات و آموزش مداوم در حین فعالیت است.

وی افزود: سمن‌ها باید نیازهای آموزشی خود را اعلام کنند تا بسترهای آموزشی متناسب با این نیازها فراهم شود.» صادقی نقش سمن‌ها را به‌عنوان پل ارتباطی میان مردم و نهادهای دولتی مهم دانست و گفت این تشکل‌ها می‌توانند صدای گروه‌هایی را که دسترسی مستقیم به مسئولان ندارند، منتقل کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری جلسات سه‌ماهه با سمن‌ها به‌صورت مسئله‌محور و با تمرکز بر چالش‌های اصلی مطرح است، خاطرنشان کرد: ۸۵۰ تشکل فعال در استان، سرمایه اجتماعی ارزشمندی هستند و ایجاد سمن‌های جدید در حوزه جوانان می‌تواند این ظرفیت را تقویت کند.

وی خواستار حضور فعال سمن‌ها در فرآیند تصمیم‌گیری و کارگروه‌های تخصصی شد و افزود: بسیاری از ایده‌های موفق در تعامل میان بخش دولتی و غیردولتی شکل می‌گیرد.

استاندار زنجان همچنین آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های همکاری مشترک دانست و گفت: برخی سمن‌های استان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موفقیت‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند.

صادقی با اشاره به لزوم تعامل فرمانداران و مدیران استان با سمن‌ها تأکید کرد: برگزاری نشست‌های منظم و مسئله‌محور با تشکل‌ها در همه شهرستان‌ها ضروری است و در سال ۱۴۰۴ این تعامل یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی عملکرد مدیران خواهد بود.

وی از احیای خانه تشکل‌های غیردولتی در استان زنجان خبر داد و گفت: این خانه باید به مرکزی برای توانمندسازی، ایجاد شبکه تشکل‌های همسو، جلوگیری از موازی‌کاری و تقسیم کار جغرافیایی تبدیل شود.

صادقی ادامه داد: انسجام، همکاری و هم‌افزایی میان سمن‌ها بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.

استاندار زنجان با اشاره به بحران انسانی در غزه و کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی گفت: سمن‌ها می‌توانند با تولید محتوای چندزبانه و انتشار آن در فضای بین‌الملل، صدای مردم مظلوم را به گوش جهانیان برسانند.

صادقی افزود: زنجان ظرفیت آن را دارد که پایلوت اجرای ایده‌های ملی در حوزه سمن‌ها شود تا پس از موفقیت، این الگو در سراسر کشور به کار گرفته شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=138497

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.