آوین ویژه»

زلزله عسلویه خسارت نداشت؛ نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل ۱۵ باب کتابخانه عمومی در ایلام طی ایام تعطیلات نوروز فعالیت دارند نماینده عراقی: نخست وزیر آینده به دور از فشارهای خارجی انتخاب می شود کشتی گیله مردی نمادی از تاریخ گیلان است آمار شهدای غزه به ۴۳ هزار و ۷۹۹ نفر افزایش یافت حوادث رانندگی استان سمنان یک کشته بر جای گذاشت اختلال گسترده در خدمات اینترنتی؛ صدها وبسایت و سرویس جهانی از دسترس خارج شدند ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین فرد دنیا شد ارتش سوسک‌های نینجا در راه است از افت دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی شانگهای تا بازنگری سهمیه‌های کنکور آزاد سازی ۳۵ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر کمیسیون عمران مجلس با تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافقت کرد پس تولید «بوقچی» به نیمه رسید؛ ۸ قسمت آماده تحویل است حسین زاده: نقش راهداران در حفظ جریان اقتصاد کشور بی‌ بدیل است طرح‌های اقتصادی راکد تنگستان فعال شوند «حسین توشه» درگذشت آواربرداری ساختمان شیشه‌ای احتمالاً تا آخر آذر تمام می شود ترامپ این بار تهدید به دخالت نظامی در نیجریه کرد

13

۳ کیلومتر از بزرگراه در جاده یاسوج به شیراز بهره‌برداری شد

  • کد خبر : 177128
  • 22 اکتبر 2025 - 16:00
۳ کیلومتر از بزرگراه در جاده یاسوج به شیراز بهره‌برداری شد

بخشی از بزرگراه یاسوج به شیراز واقع در کیلومتر ۱۵ تا ۱۸، موسوم به پروژه «مله‌شوره» روز چهارشنبه سی‌ام مهرماه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار، یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اشاره به اینکه بزرگراه «مله شوره »از طرح‌های به جا مانده از دولت گذشته است تاکید کرد: موانع اجرای این طرح اواخر شهریورماه امسال مرتفع و عملیات اجرایی آن در کمتر از یک ماه پایان یافته است.

رحمانی با اشاره به مزایای چهار خطه کردن جاده‌های ارتباطی برای کاهش سوانح رانندگی بر تلاش برای تکمیل و بهره‌برداری از قطعه دوم جاده یاسوج به شیراز تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: عملیات اجرایی بزرگراه «مله‌شوره» شامل ۲۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۷۰ هزار مترمکعب خاکریزی و ۱۰ هزار مترمکعب زهکشی است.

علی پارسایی افزود: در بزرگراه مله‌شوره ۱۴ دستگاه پل در اندازه های مختلف ساخته شده که به‌ علت انجام ۳۰ هزار مترمربع روسازی و آسفالت، شرایط تردد را بسیار بهبود خواهد بخشید و این طرح با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

پارسایی بیان داشت: افتتاح سه کیلومتر بزرگراه در جاده یاسوج به شیراز بخشی از طرح‌های توسعه‌ای دولت چهاردهم در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل محسوب می‌شود که نقش مهمی در بهبود ایمنی و کیفیت تردد در این مسیر پرتردد دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تسهیل تردد، افزایش ایمنی و بهبود اتصال استان به سایر نقاط کشور از دیگر مزایای این طرح است.

پارسایی گفت:با افتتاح این بخش از بزرگراه یاسوج به شیراز، انتظار می‌رود ترافیک جاده‌ای کاهش یابد و سرعت سفر در این مسیر افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون قطعه دوم بزرگراه یاسوج به شیراز در کیلومترهای ۲۴ تا ۳۰ در حال ساخت است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=177128

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.