آوین ویژه»

افتتاح چند کارگاه فنی و حرفه ای در شهرستان مرزی خواف آدهانوم: حملات به بیمارستان‌ها و کادر درمان غزه متوقف شود تفاهم‌نامه تشکیل و فعالیت باشگاه حافظان کوچک خاک در خرمشهر امضا شد پخش نماهنگ «دست‌های خالی» در سحرهای ماه رمضان برنامه دانشگاه آزاد برای تقویت علوم پایه با الگو از یک دانشگاه روسی دلیل قطع VAR در بازی فولاد و تراکتور چه بود؟ حتی یک شوخی نابجا می‌تواند زخمی عمیق بر روح دیگران وارد کند انتصاب سه عضو جدید هیئت مدیره بیمه سلامت ۹ شرکت تعاونی در مازندران افتتاح می شود دوره پیش گشایش معاملات طلا در بورس ۱۵ دقیقه شد پزشکیان؛ به دنبال کار درست هستم، از من دروغ نمی‌شنوید میلاد پیامبر(ص) فرصتی برای تجدید پیمان با آرمان‌های ناب اسلامی پیش‌بینی سناریوی پیش روی شپدیس/ سهم همچنان به زشد خود ادامه می‌دهد؟ محمدرضا عارف: اختلاف نظر بد نیست، اما «باندبازی» مشکل ایجاد می‌کند حضور پرشور جوانان موکب‌دار در خدمت‌رسانی به زائران رضوی سرپرست ویژه فرمانداری ورامین در شب قدر خون اهدا کرد نشست رسانه‌ای نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت تعطیلی اجراها به مناسبت اربعین حسینی

10

طرح جامع ریلی قم تدوین می‌شود

  • کد خبر : 96313
  • 01 آوریل 2025 - 15:21
طرح جامع ریلی قم تدوین می‌شود

استاندار قم با اشاره به اهمیت طرح جامع ریلی گفت: این طرح باید در قالب یک برنامه چهار ساله به نتیجه برسد تا میزان جابجایی و سطح خدمات مسافران افزایش یابد.

به گزارش بازار، ‌ اکبر بهنام جو در بازدید از ایستگاه مرکزی راه آهن قم افزود:‌ این برنامه شامل ابعاد ساختمانی، ایستگاه‌ها و بهره‌وری در حمل‌ونقل خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ شتاب در کارها باعث امیدواری مردم به آینده می‌شود، استان قم توانمندی‌های بالایی دارد، اما نیازمند برنامه‌ریزی، پیگیری، هماهنگی و وفاق است تا بتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به افق گردشگری قم، باید ماندگاری مسافران را افزایش دهیم، همچنین درصدی از مسافران جاده‌ای را به مسیرهای ریلی هدایت کنیم، اگر در حال حاضر سالانه سه میلیون مسافر جابه‌جا می‌شود، باید این رقم را تا پایان برنامه هفتم توسعه به پنج تا ۶ میلیون نفر برسانیم.

بهنام‌جو بر لزوم تأمین سهم استان، بخش خصوصی و سازمان‌های مرتبط در اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: این برنامه باید با بهره‌گیری از منابع داخلی و حمایت‌های کشوری اجرایی شود.

وی همچنین به پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه در برنامه قرار دارد و ان‌شاءالله به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، با تحقق آن، ایستگاهی مجهز و کارآمد در قم خواهیم داشت که بخشی از بار مسافری را کاهش داده و مسیرهای ریلی را بهبود خواهد بخشید.

قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر و سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سالانه ظرفیت جابجایی ۱۶ میلیون مسافر را خواهد داشت.

استاندار قم در ادامه خواستار بهسازی و توسعه زیرساخت‌های ایستگاه‌های ریلی شد و تأکید کرد: باید در بخش ناوگان نیز واگن‌های جدیدی اضافه شود تا رضایتمندی بیشتری برای مسافران ایجاد گردد.

وی همچنین از اداره‌کل راه‌آهن استان خواست تا با محوریت معاونت عمرانی استانداری و همکاری با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرمانداری قم، برنامه چهار ساله توسعه حمل‌ونقل ریلی را تدوین و اجرا کند.

وی گفت: این مسیر با برنامه‌ریزی مناسب، قطعاً به تحولات مثبت در حوزه حمل‌ونقل ریلی استان منجر خواهد شد.

ایستگاه مرکزی راه آهن قم در سال ۱۳۱۷ ساخته شده است و در سال ۱۳۹۱ به مدیریت استان قم در آمد و در سال ۱۳۹۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

در حال حاضر، راه آهن قم با جابجایی روزانه حدود هشت هزار مسافر از طریق ایستگاه‌های راه آهن قم و محمدیه بعنوان سومین ایستگاه مسافری کشور محسوب می شود.

راه آهن قم به دلیل موقعیت استراتژیک و قرار گیری در شاهراه مواصلاتی غرب به شرق و شمال به جنوب شاهد تردد روزانه ۶۱ رام قطار مسافری است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=96313

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.