آوین ویژه»

ثبت ۴۸ هزار بلیت قطار استردادی برای ایام نوروز| فروش بلیت قطار کماکان ادامه دارد محصولات فرهنگی و رسانه‌ای از مجاهدت امدادگران تولید شود تاکید عارف بر اهمیت و ضرورت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز آب شبکه مردمی «وارثون» در استان بوشهر معرفی شد چشمک چین به ارتباط تنگاتنگ با ایران | ماشه مات شد! دست کوتاه دولت درباره تامین دارو | صدای بیماران درآمد مدیران مسائل آذربایجان شرقی را در سطح ملی مطالبه گرانه پیگیری کنند تدوین الگوی مسکن زیست‌پذیر از محله تا شهر امام جمعه بوشهر: خانواده‌های نیروهای مسلح مورد توجه ویژه باشند نمایش‌های بخش «به علاوه فجر» جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند نقش فناوری‌های نوین و مشارکت اجتماعی در ارتقای امنیت کشور کلیدی است تب بازار طلا داغ شد | انتخابات آمریکا چه بر سر قیمت طلا می آرود؟ سرپرست جدید اداره کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد معارفه شد محدودیت جدید واتساپ رئیس قوه قضائیه وارد استان لرستان شد رئیس سازمان انرژی اتمی: تشعشعات تجهیزات مخابراتی کمتر از حد مجاز است قیمت برنج در ژاپن ۲ برابر شد سواحل استان بوشهر تا فردا متلاطم است

5

مسیر تحقق سهم ۳۰ درصدی ترانزیت در برنامه هفتم| صنعت ریلی از بحران خارج شد؟

  • کد خبر : 213132
  • 14 دسامبر 2025 - 18:47
مسیر تحقق سهم ۳۰ درصدی ترانزیت در برنامه هفتم| صنعت ریلی از بحران خارج شد؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: ورود بخش غیردولتی را تسهیل کردیم تا صنعت ریلی از بحران خارج و به سهم ۳۰ درصدی ترانزیت در برنامه هفتم برسیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، در آیین امضای تفاهم سرمایه‌گذاری خصوصی در بندرخشک آپرین که امروز ۲۳ آذر برگزار شد، مسئله اصلی راه‌آهن را کاهش آماده به کاری لکوموتیوها عنوان و تأکید کرد که ورود بخش غیردولتی را تسهیل کردیم تا صنعت ریلی را از بحران خارج کنیم و به سهم ۳۰ درصدی ترانزیت در برنامه هفتم برسیم.

به گفته وزیر راه‌وشهرسازی، مسئله اصلی راه‌آهن کاهش آماده به کاری لکوموتیوها در سالهای گذشته بوده است. به همین منظور ورود بخش غیردولتی را به عرصه صنعت ریلی تسهیل کردیم.

صادق استقرار گمرک در بندرخشک آپرین را گام بلند برای توسعه مرکز لجستیکی عنوان و گفت: تفاهم ماه گذشته بندرخشک آپرین با شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افتخارآمیز است.

از طرفی، دیپلماسی ریلی و ترانزیت در روابط با همسایگان در برنامه های کلان وزارت راه‌وشهرسازی قرار گرفته که به گفته صادق، ورود قطارهای کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه، نشانه به ثمر نشستن این سیاست است.

جبارعلی ذاکر، مدیرعامل راه‌آهن نیز در آیین تفاهم امضای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندرخشک آپرین، عنوان کرد که ترانزیت ریل پایه را در دستور کار قرار دادیم که از ترانزیت ۲۰ میلیون تنی سال گذشته، ۲.۴ میلیون تن آن ریلی بوده است.ذاکری وظایف محول شده به راه‌آهن در برنامه هفتم توسعه را سنگین عنوان کرد و از بسته جدید سیاست‌گذاری ریلی توسط راه آهن خبر داد.

مدیرعامل راه‌آهن ایجاد بورس ریلی، رسیدن به سهم ۲۵ درصدی از حمل بار بنادر، نهایی شدن قطار کامل و اجرای آزمایشی آن در یک ماه آینده به کمک بخش خصوصی، تسهیل ورود سرمایه بخش غیردولتی با هدف تامین ۳۷ درصد سرمایه‌گذاری مورد نیاز، تشکیل شورای گفت‌وگوی حمل‌ونقل ریلی و سایر موارد رو جزو ۳۰ مورد اصلاحات صنعت ریلی کشور عنوان کرد.

ذاکری در مورد واگن های بخش خصوصی عنوان کرد که نصف پول آنها پرداخت شده و امیدواریم تا ۳ ماه آینده وارد مدار شود.

ذاکری در مورد ۶۰۰ واگن‌های مخرندار حمل سوخت گفت که بخشی از آن در مسیر بندر امام خمینی تا افغانستان فعال است.

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در این مراسم ضمن تشکر از همکاری مجموعه وزارت راه و شهرسازی، از ورود سرمایه بخش خصوصی به صنعت ریلی حمایت کرد و گفت: امیدواریم این موضوع به کاهش ۲۰ هزار کشته تصادفات جاده‌ای و قیمت کالاها ختم شود.

رضایی سهم ۳۰ درصدی راه‌آهن در برنامه هفتم توسعه را فصل الخطاب خواند و از ماده ۱۲ شورای اقتصاد برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ناشی از آن حمایت کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=213132

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.