آوین ویژه»

سه کشته و ۱۱ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره ای در جاده یاسوج- اصفهان واکنش شدیداللحن بوداپست به حمله اوکراین به خط لوله نفتی دروژبا جشنواره کمرایمیج از کیت بلانشت تجلیل می‌کند ۳۰ درصد بازار کار در دست دهه هفتادی‌ها؛ نسل Z آماده ورود به صحنه است نقره از طلا و مس از نقره آینده‌ی بهتری دارد قائم پناه: فقط ۸ درصد آب کشور صرف شرب می‌شود برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه (س) تحت عنوان «مادر امت» در گرگان اردن: باید به حکم‌های دیوان کیفری بین‌المللی احترام گذاشت برخی بزرگان ما، حتی خواندن کتب معاصر مهم را به شاگردان واگذار می‌کنند واتساپ دیگر در اینجا خدمات ارائه نمی‌کند توزیع سهمیه استخدامی بر اساس نقطه محل انجام خواهد شد قیمت طلای 18عیار/ طلا دوباره به کانال 18میلیونی برگشت + جدول اعلام آمادگی ۱۵ دانشگاه برتر کشور برای حل مشکلات صنعت نیازمند با حمایت پرسپولیسی‌ها جانشین بیرانوند می‌شود؟ مقررات جدید صدور کارت بازرگانی / شرط جدید برای صادرات اعلام شد زمان تکمیل طرح ریلی چابهار-زاهدان مشخص شد آزادی بیان باید از ارکان اصلی شورای شهر شیراز باشد آیت الله محمودی سهمی ماندگار در تقویت ایمان و آگاهی دینی مردم داشت

4

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با راه اندازی «تالار صنعت»

  • کد خبر : 74582
  • 25 فوریه 2025 - 13:16
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با راه اندازی «تالار صنعت»

مدیر اداری و پشتیبانی دانشکده مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر با اشاره به طرح تالار صنعت گفت: در این طرح، صنعت در دانشگاه مستقر می‌شود و دانشگاهیان نباید اجازه دهند تا این مسیر یک طرفه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهندس حسین یوسفی‌خواه در آیین افتتاح تالار صنعت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برنامه های جدید این دانشکده، افزود: با توجه به تحولات اخیر، این دانشکده تغییراتی در روند فعالیت های خود داد چرا که اعتقاد بر این است که با ادامه روند فعلی افق روشنی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به سرعت بالای توسعه فناوری، اظهار کرد: از این رو روش های قدیمی برای تربیت دانشجو ناکارآمد است چرا که دانشجویان مطالب آکادمیک را فرا می‌گرفتند و بعد شروع به تجربه اندوزی در صنایع می کردند و دوره این روند امروزه به پایان رسیده است و دانشجویان همپای فراگیری آموزش های آکادمیک، روش های پیاده‌سازی آموخته های خود را باید در اختیار داشته باشند و این رویکرد به معنای باز تعریف ارتباط صنعت با دانشگاه است.

مدیر اداری و پشتیبانی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه روش های سنتی ارتباط صنعت و دانشگاه دیگر پاسخگوی نیازهای دانشگاه نیست اضافه کرد: صحبت های زیادی پیرامون این موضوع شد و به تدریج ایده تالار صنعت شکل گرفت و بر اساس این رویکرد، صنعت به داخل دانشگاه راه می یابد از این رو فضایی در طبقه چهارم این دانشکده به این موضوع اختصاص یافت و با این اقدام صنعت به دانشگاه‌ مراجعه کرد و به دنبال این بود تا مسئولیت اجتماعی خود را در دانشگاه اجرایی کند.

یوسفی‌خواه گفت: ما برای راه اندازی این رویکرد چالش های زیادی را پشت سر گذاشتیم و مهمترین چالش پیش روی ما این است که حضور ارزشمند صنعت در دانشگاه باید استمرار یابد در غیر این صورت همانند بسیاری از طرح ها، این طرح نیز یک‌بار اجرا و بعد به فراموشی سپرده می شود.

وی گفت: برای این استمرار همگی مسئول هستیم و باید برای آن تلاش کنیم و باید زمینه را برای حضور در دانشگاه تسهیل کنیم تا رفت و آمد دانشگاه به صنعت و بالعکس پایدار باشد ضمن آنکه دانشگاهیان باید از این فرصت استفاده کنند و اجازه ندهند این ارتباط یک‌طرفه شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=74582

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.