آوین ویژه»

نظارت جاده‌ای ایام نوروز در کردستان تشدید شود اعزام ۴ ملی‌پوش اسکیت قم به مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی سردار اشتری: تکیه اصلی کشور بر مردم است ماوس جاسوس بدون نیاز به میکروفن حرف‌های شما را شنود می‌کند! پیکر حجت الاسلام شهید علی رازینی در قم تشییع می‌شود شوک برای استقلال؛ مهران احمدی در دربی غایب شد پخش سه نمایش رادیویی با موضوعات متفاوت در رادیو نمایش قانون سرمایه‌گذاری در شرایط پرریسک | طلا بخریم یا وارد بازار مسکن شویم؟ بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛حملات همه جانبه ادامه دارد راهپیمایی جمعه‌های خشم و نصر در استان مرکزی احسان حاج صفی به سپاهان اصفهان پیوست روزنامه نگاران خانه دار شدند بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه آفریقا در محکومیت شدید رژیم صهیونیستی ساعد سهیلی هم بازیگر تئاتر شد/ آغاز تور داخلی «ترور» از آذر مشکلات استقلال و پرسپولیس با واگذاری ۸۵ درصدی هم حل نشد رهگیری و انهدام ۲۲ پهپاد اوکراینی از سوی روسها کاخ سفید: ترامپ فرمان اعمال تحریم‌های ثانویه علیه ایران را امضا کرد تخریب محیط زیست قتل‌عام خاموش نسل‌های آینده است

8

گروسی: برای ادامه گفتگوها به تهران باز می‌گردم

  • کد خبر : 92795
  • 25 مارس 2025 - 23:57
گروسی: برای ادامه گفتگوها به تهران باز می‌گردم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ممکن است به زودی برای ادامه گفتگو با مقام‌های ایرانی به تهران بازگردد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، رافائل گروسی روز سه‌شنبه با اعلام این موضوع، در مصاحبه‌ای به تلویزیون بلومبرگ گفت: ما در مقطع بسیار مهمی هستیم. ما می‌دانیم که پیامی از سوی رئیس جمهور ترامپ با ارسال نامه‌ای به رهبر ایران فرستاده شده است.

وی در ادامه بدون در نظر گرفتن توافقات صورت گرفته ذیل توافق هسته‌ای، مدعی شد: واضح است که ما نیاز به نوعی تفاهم داریم که امکان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را کاملاً منع کند.

هفته گذشته، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد که در حال بررسی پاسخ خود به این نامه است و به آمریکا هشدار داد در صورت انجام یک اقدام تجاوزکارانه، با ضربات سختی مواجه خواهد شد.

اوایل ماه جاری کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه به مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رفت و با دیپلمات‌های چین و روسیه دیدار کرد. در بیانیه مشترک آنها آمده است: سه کشور تاکید کردند که طرف‌های ذیربط باید متعهد به رسیدگی به علت اصلی وضعیت فعلی و کنار گذاشتن تحریم، فشار یا تهدید به زور باشند.

گروسی در گفتگو با بلومبرگ خاطر نشان کرد: ما جایی نیستیم که دوست داریم باشیم. اکنون این مسائل در کنار هم جمع شده‌اند: از یک طرف این سؤالات حل نشده از گذشته؛ و در عین حال امکان دستیابی به توافقی مناسب برای آینده.

وی در ادامه افزود: توافقی به نام برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال 2015 با تشریفات فراوان امضا شد، اما آن توافق دیگر وجود خارجی ندارد. فقط اسم آن باقی مانده است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=92795

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.