آوین ویژه»

رویترز: پاکستان و افغانستان برای حفظ آتش‌بس توافق کردند «سوگلی» قلعه‌نویی به دردسر افتاد بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن طی ساعات آتی اعلام جنگ ارتش جولانی علیه نیروهای کرد سوریه در حلب برگزاری آیین «شاه حسین گویان» با پرچم ایران در ارومیه جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) در قم برگزار می‌شود غفوری: گفتمان عدالت، آینده تحولات جهانی را رقم خواهد زد قالیباف شخصاً دستور واریز مرحله جدید کالابرگ را صادر کرد سرلشکر موسوی: اجرای کامل توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق ضروری است شاخص بورس ۶۰ هزار واحد سقوط کرد چهار ماموریت ویژه سخنگوی دولت به دانشگاه امیرکبیر بررسی «هفتاد سی» و «عزیز» در «هفت»/ «گلادیاتور ۲» به شبکه نمایش رسید حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خبرگزاری مهر پروازهای فرودگاه بین‌المللی مشهد طبق برنامه در حال انجام است ترامپ ویزای دانشجویان حامی فلسطین را لغو کرد عراقچی به قطر سفر می کند/ دستور کار وزیر امور خارجه چیست؟ ویسام بن یدر رسماً به تیم سپاهان پیوست سربازان حافظان امنیت کشور هستند

22

وزارت خارجه: واکنش ایران به هر تعرضی، سریع، قاطع و همه‌جانبه خواهد بود

  • کد خبر : 231349
  • 03 ژانویه 2026 - 0:49
وزارت خارجه: واکنش ایران به هر تعرضی، سریع، قاطع و همه‌جانبه خواهد بود

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره اظهارات مداخله‌جویانه مقام‌های آمریکا در رابطه با ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان به این شرح است:

«وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های آمریکایی درباره امور داخلی ایران را شدیداً محکوم می‌کند.

این نوع موضع‌گیری‌های غیرمسئولانه که ادامه رویکرد قلدرمآبانه و غیرقانونی آمریکا در قبال ملت ایران است، نه تنها نقض فاحش اصول و قواعد بنیادین منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل در احترام به حاکمیت ملی کشورها است، بلکه به منزله ترغیب به خشونت و تروریسم علیه شهروندان ایرانی محسوب می‌شود.

وزارت امور خارجه با یادآوری تاریخ طولانی مداخلات مجرمانه دولت‌های مختلف آمریکا در امور ایران، ادعای دلسوزی برای ملت بزرگ ایران را منافقانه و با نیت فریب افکار عمومی و سرپوش‌گذاشتن بر جنایات فراوان ارتکابی علیه ایرانیان می‌داند. همدستی در طراحی و اجرای کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، همکاری با رژیم صدام در جنگ ۸ ساله علیه ایرانیان، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ و کشتار ۳۰۰ انسان بی‌گناه بر فراز خلیج فارس، همدستی و شراکت با رژیم اسرائیل در حمله به زیرساخت‌های حیاتی و تأسیسات هسته‌ای تحت پادمان ایران در خرداد ماه ۱۴۰۴ و ترور و کشتار ایرانیان، و تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری چند دهه اخیر که حقوق بنیادین و معیشت ایرانیان را هدف گرفته، نمونه‌های آشکار دشمنی آمریکا با مردم ایران به شمار می‌آیند.

وزارت امور خارجه وظایف و مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و شخص دبیر کل وفق منشور را برای صیانت از صلح و امنیت بین‌المللی در برابر یکجانبه‌گرایی ستیزه‌جویانه آمریکا خاطرنشان کرده و تاکید می‌کند که ایرانیان در گفتگو و تعامل با یکدیگر برای حل مشکلات، اجازه هیچ‌گونه مداخله شرورانه‌ای نخواهند داد.

وزارت امور خارجه اظهارات تهدیدآمیز مقام‌های آمریکایی علیه ایران را در راستای سیاست تنش‌افزایی رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی می‌کند و تاکید دارد که واکنش جمهوری اسلامی ایران به هر تعرضی، سریع، قاطع و همه‌جانبه خواهد بود. بدیهی است مسئولیت پیامدهای چنین وضعیتی که می‌تواند کل منطقه را بیش از پیش دچار بحران و بی‌ثباتی کند، به‌طور کامل بر عهده رژیم آمریکا خواهد بود.»

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=231349

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.