آوین ویژه»

«بامداد خمار» خرداد می‌رسد؛ عرضه اولین سریال پرویز شهبازی در پاییز پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت کتاب حسابداری کاربردی را منتشر کرد واردات ۲.۵ میلیارد دلار پوشاک در قالب ته لنجی | وقتی قاچاق تبدیل به قانون می شود! نماز ۳ میلیون نفری در مسجدالحرام! + فیلم کارنی: امکان صلح در اوکراین وجود دارد؛ زلنسکی: پوتین مرد جنگ است! ثبت نام عمره دانشگاهیان تا ۱۲ آذرماه تمدید شد اتفاقی تاریخی در صندوق بازنشستگی کشور | کشتی بازنشستگان بالاخره به ساحل آرامش رسید! محاکمه «سارکوزی» به دلیل دریافت رشوه از «قذافی» پلیس مبارزه با سوداگران مرگ در قم به لقاء الله پیوست قیمت گوشی‌های سامسونگ، امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ خبر جدید سخنگوی وزارت خارجه از دور بعدی مذاکرات جهش قیمت روبل روسیه در بازار رسمی حال و هوای محل شهادت شهید سید حسن نصرالله چرا سامانه کسب‌وکارها مجوز دپوی زباله می‌دهد؟/گذشته آرادکوه را شخم نزنید/مقابله با مافیا سخت است مسمومیت ۴ نفر در هیر بر اثر مصرف قارچ سمی چه کسانی برندگان پلنگ لوکارنو را انتخاب می‌کنند؟ با شنیدن این آلبوم به فکر فرو می‌روید؛ چند قطعه به یاد چند استاد سرمای دمای هوای شبانه در خراسان رضوی طی هفته پیش رو ماندگار است

11

حسینی: توسعه خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی به فارس در دستور کار است

  • کد خبر : 173274
  • 15 اکتبر 2025 - 15:57
حسینی: توسعه خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی به فارس در دستور کار است

شیراز- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از توسعه خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی به فارس خبر داد و گفت: این موضوع گامی اساسی در راستای کاهش چشمگیر هزینه‌ها و ایمنی جاده های استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل حسینی صبح چهارشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه توسعه خطوط انتقال فراورده‌های نفتی به فارس، با اشاره به وابستگی ۷۰ درصدی استان به حمل و نقل جاده‌ای (تانکرها) برای جابجایی فرآورده‌های نفتی، بر فوریت جایگزینی این رویه با زیرساخت‌های ایمن‌تر تأکید کرد و گفت: انعقاد قرارداد احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی پارس، گامی اساسی در راستای کاهش چشمگیر هزینه‌ها و رفع تهدیدات ایمنی و ترافیکی ناشی از تردد گسترده نفتکش‌ها در محورهای استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بالغ بر ۷۰ درصد از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز استان فارس به وسیله تانکرهای حمل سوخت جابجا می‌شوند. این شیوه توزیع یک راهکار پرهزینه و به شدت مخاطره‌آمیز است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: امضای قرارداد احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی پارس با هدف مهار هزینه‌های هنگفت عملیاتی و مرتفع ساختن خطرات ایمنی و تصادفات جاده‌ای مرتبط با تردد نفتکش‌ها است.

اسماعیلی همچنین با ارائه جزئیاتی از سفر اخیر اعضای این کمیسیون به استان فارس گفت: در جریان بازدیدهای میدانی صورت گرفته از مجموعه‌های فعال در بخش انرژی استان، مدیران این واحدها مجموعه‌ای از مسائل و چالش‌های عملیاتی و ساختاری را با هیئت نمایندگان در میان گذاشتند.

سخنگوی کمسیون انرژی مجلس تصریح کرد: پیگیری و رفع ملی این مطالبات طرح شده، یکی از اهداف کلیدی این سفر کارشناسی بوده است که منجر به انعقاد قرارداد اجرای خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی پارس شد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=173274

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.