آوین ویژه»

قربانی: احداث ۵۶ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی کاشمر در انتظار اعتبار انهدام جنگنده‌های سوریه در حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی تلاش بی‌وقفه راهداران در استان سمنان؛ تردد در تمام جاده‌ها برقرار شد رشد بیش از ۲۵ درصدی پروژه فولاد اقلید پارس تا پایان سال ۱۴۰۳ + ویدیو اینفوگرافیک؛ افتتاح پروژه های آبرسانی و فاضلاب در استان کرمانشاه میلیاردها تومان پول در انتظار ورود به ایران | کشور آماده توافق است؟ پس از بازیگر مجازی، هوش مصنوعی کارگردانی هم کرد مسابقه قهرمانی کاراته رده‌های سنی ۸ تا ۱۱ سال گیلان برگزار شد قیمت دلار امروز یکشنبه 18 آبان 1404/ افزایش قیمت دلار + جزئیات و جدول مجریان عملیات شهادت طلبانه گوش عتصیون از الخلیل بودند جشنواره پرواز بادبادک‌ها در ساحل آستارا صفحه اول روزنامه‌های هرمزگان دوشنبه ۵ آذر واردات خودرو، مونتاژ و قطعه سازی دچار چالش می شوند | مکانیسم ماشه کابوس جدید خودروسازی قانون جوانی جمعیت آغاز کار است آمار شهدای غزه به ۴۴ هزار و ۴۶۶ نفر افزایش یافت سقوط هواپیمای کوچک در آلمان؛ ۲ نفر زخمی شدند هشدار درباره اوج‌گیری شدت پرتو فرابنفش در ۳۱ استان ضرورت راه‌اندازی مرکز مطالعات اقتصادی برون ‌مرزی جنوب ‌غرب ایران

8

۵ اسیر لبنانی آزاد شدند

  • کد خبر : 84242
  • 11 مارس 2025 - 20:15
۵ اسیر لبنانی آزاد شدند

منابع لبنانی از آزادی ۵ اسیر لبنانی در بند رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، الاخبار از اتمام روند آزادی پنج اسیر لبنانی در بند رژیم صهیونیستی خبر داد.

خبرنگار المیادین نیز از آزادی چند اسیر لبنانی در بند رژیم صهیونیستی و تحویل آنها از سوی صلیب سرخ به طرف لبنانی در الناقوره خبر داد.

این افراد در ماههای ژانویه و فوریه گذشته از سوی اشغالگران به اسارت گرفته شده بودند.

از سوی دیگر مورگان اورتگاس، فرستاده ویژه آمریکا به لبنان اعلام کرد که پنج اسیر لبنانی در بند اسرائیل آزاد شدند.

وی افزود که تعداد دقیقی از اسیران لبنانی که در بند رژیم صهیونیستی هستند، در اختیار ندارد.

اورتگاس تصریح کرد: ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای اطمینان از آزادی سایر اسیران تلاش می‌کنیم. ما کارگروه‌های دیپلماتی را برای حل مشکلات میان لبنان و اسرائیل همچون مساله خط آبی و دیگر مسائل راه اندازی کرده‌ایم و من خوش‌بین هستم که مساله پنج نقطه مرزی حل شود.

از سوی دیگر آکسیوس به نقل از مسئول آمریکایی اعلام کرد که دولت ترامپ از چند هفته قبل میان رژیم صهیونیستی و لبنان میانجی گری کرده است و هدف از این میانجی گری تقویت آتش بس در لبنان و دست یابی به توافق درباره گامهای بعدی است.

این مقام آمریکایی بیان کرد: همه بر حفظ آتش بس در لبنان پایبند هستند. ما به دنبال برگزاری نشست های فوری کارگروهها درباره لبنان برای حل مشکلات باقیمانده هستیم.

پیش از این نیز دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نشستی امروز در «الناقوره» در جنوب لبنان با مشارکت نمایندگان رژیم صهیونیستی، لبنان، آمریکا و فرانسه برگزار شد.

در بیانیه دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است که در این نشست بر سر تشکیل سه کارگروه مشترک برای تقویت ثبات در منطقه توافق شد.

در این بیانیه اشاره شده است که این کارگروه‌ها درباره پنج نقطه ای که ارتش اسرائیل در جنوب لبنان از آن عقب نشینی نکرده را نیز بررسی می کنند.

همچنین این کارگروه‌ها نقاط مرزی مورد اختلاف و خط آبی و مساله بازداشت شدگان لبنانی در فلسطین اشغالی را بررسی خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=84242

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.