آوین ویژه»

تصادفات فوتی در گیلان ۳۸ درصد کاهش داشته است سنجرانی: فقه سنتی به تنهایی پاسخگوی مسائل زن امروز نیست رونمایی از مجموعه ۵ جلدی تاریخ جامع فلسفه پایان هفته بورس، با طعم سقوط آزاد شاخص کشف بیش از ۷۶ هزار نخ سیگار قاچاق در رامیان رونمایی از سردیس کارآفرینان بزرگ ایران در امارات به همت سازمان جهانی یونبدو ۱۵۰۰ کلاس درس جدید در آذربایجان غربی احداث می شود انتشار مجموعه انیمیشن «سواد مالی با ریتون» توسط بانک پاسارگاد کمک ده‌ها میلیاردی مردم برای حمایت از جبهه مقاومت حملات جنگنده‌های متجاوز آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن «مکنون» در لیست ۱۰۰ فیلم برتر ۲۰۲۴ از دیدگاه یک رسانه تردد ۴۴۰ هزار زائر از مرز خسروی؛ آمادگی کامل برای موج بازگشت تحویل کیف حاوی چک و پول توسط پاکبان تبریزی به صاحبش وحید نفر «نام همه مصلوبان عیسی است» را به صحنه می‌برد سخنگوی وزارت خارجه: موضوع توان دفاعی در مذاکرات مطرح نبوده و نیست پیش بینی بورس فردا ۳۰ آبان | ورود ۱۱۰ میلیارد تومانی پول به بازار سرمایه! اکران «مستندهای غربت» سهراب شهیدثالث در خانه هنرمندان ایران «پرسونا» در سینماتک خانه هنرمندان ایران روی پرده می‌رود

10

اعلام آمادگی «تروئیکای اروپایی» برای استفاد از مکانیسم ماشه علیه ایران!

  • کد خبر : 28083
  • 12 دسامبر 2024 - 16:40
اعلام آمادگی «تروئیکای اروپایی» برای استفاد از مکانیسم ماشه علیه ایران!

رویترز مدعی شد که تروئیکای اروپایی به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است که آمادگی دارد تا در صورت لزوم «مکانیسم ماشه» را علیه تهران فعال کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در اقدامی خصمانه با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کردند که آماده هستند تا در صورت لزوم با فعال‌سازی «مکانیسم ماشه»، تمام تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران را بازگردانند.

رویترز نوشته است که این کشورها پس از پایان اعتبار قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ که ۱۸ اکتبر ۲۰۲۵ منقضی خواهد شد، قادر به فعال‌سازی مکانیسم ماشه نخواهند بود.

در این نامه که سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه در تاریخ ششم دسامبر به شورای امنیت ارسال کردند، آمده است: ایران باید به منظور ایجاد فضای سیاسی مساعد جهت پیشرفت معنادار و دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

در بخش دیگری از این نامه بدون اشاره به «صلح‌آمیز» بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، می‌خوانیم: ما بر عزم خود به منظور استفاده از تمام ابزارهای دیپلماتیک برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از جمله فعال‌سازی مکانیسم ماشه در صورت لزوم، تاکید می‌کنیم.

این سه کشور اروپایی موسوم به «تروئیکا» در بیانه‌ای مشترک اقدامات هسته‌ای ایران را محکوم کرده بودند!

این نامه خصمانه و تحریک‌آمیز در حالی ارسال شده است که امیر سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نامه‌ای از کشورهای اروپایی خواست تا «سیاست بی‌نتیجه و شکست‌خورده فشار و رویارویی را کنار بگذارند.» به گفته وی، آنها باید به دیپلماسی روی آورده و بر احیای اعتماد مورد نیاز جهت حل و فصل بن‌بست کنونی، تمرکز کنند.

اسنپ‌بک (Snapback) یا «مکانیسم ماشه» بخشی از توافق برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) است که طی آن به کشورهای عضو اجازه داده است تا در صورتی که ایران را ناقض برجام تشخیص دادند، روند بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران را آغاز کنند. امضاکنندگان برجام در حالی مدعی نقض مفاد برجام از سوی ایران شده‌اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور یکطرفه از این توافق بین‌المللی خارج شد. ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پیروز شده است، ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ به طور رسمی به کاخ سفید بازخواهد گشت.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=28083

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.