آوین ویژه»

پزشکیان وارد تهران شد نشست خبری اختتامیه جشنواره فیلم دینی اشراق سازنده بهترین فیلم سال یک فیلم دیگر را دوست دارد ارتقای سطح خدمات به مددجویان در تنگستان پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام شاهچراغی سازمان بورس برای تعطیلی بورس در روز دوشنبه تصمیم‌گیری می‌کند انتصابات جدید در استانداری کرمانشاه واکنش قطر و کویت به اختلافات میان عربستان و امارات بر سر یمن پذیرش ۱۵ تا ۲۰درصد درخواست‌های اعاده دادرسی در اردیبهشت سردترین صبح سال در راه است کتابی که به اهل منبر، تبلیغ را روشمند آموزد مسکو: نیروهای حافظ صلح روسیه در کنگو در امنیت هستند خبر خوش صیدی درباره عرضه اولیه ها | پیش بینی بازار سرمایه در زمستان محمدمهدی اسماعیلی: سیاست شهید رئیسی در هنر رهاشدگی و تصدی‌گری نبود حمله هوایی به حومه دیرالزور سوریه چه کسی نقش شهید حاجی‌زاده را در «خدای جنگ» بازی ‌کرد؟ فهرست آیفون‌هایی که «iOS 19» را دریافت می‌کنند هشدار اطلاعات سپاه در خصوص استخراج ارز دیجیتال

5

ادعای وزیر خارجه آمریکا پس از اجرایی شدن اسنپ‌بک

  • کد خبر : 163602
  • 28 سپتامبر 2025 - 12:26
ادعای وزیر خارجه آمریکا پس از اجرایی شدن اسنپ‌بک

وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که آمریکا همچنان انتظار دارد که بر سر برنامه هسته‌ای با تهران به توافق دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به اقدامات خصمانه این کشور و متحدان اروپایی‌اش علیه ایران در فعال‌سازی «مکانیسم ماشه»، مدعی شد که واشنگتن همچنان انتظار دارد تا درباره برنامه هسته‌ای ایران با این کشور به توافق دست یابد.

روبیو دراین‌باره مدعی شد: تحریم‌ها و سایر محدودیت‌های سازمان ملل در رابطه با ایران از ساعت ۲۰ به وقت شرق آمریکا از سر گرفته شد.

وی در ادامه ادعا کرد: رئیس جمهور (دونالد) ترامپ به روشنی گفته که دیپلماسی همچنان گزینه روی میز و (دستیابی به) یک توافق همچنان بهترین ماحصل برای مردم ایران و جهان است. برای تحقق آن، ایران باید مذاکرات مستقیم را با حسن نیت و بدون اتلاف وقت و ابهام‌آفرینی بپذیرد (!)

پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت فشار آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه روسیه و چین که با هدف تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ که در حمایت از توافق هسته‌ای با ایران تصویب شده بود را رد کرد.

پیش از این، انگلیس، آلمان و فرانسه با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به نقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵( برجام) و طرح ادعاهای بی‌اساس و بدون اشاره به خروج یک‌طرفه آمریکا از این توافق در سال ۲۰۱۸ و همچنین نقض‌های طرف‌های اروپایی، هم‌راستا با کارزار «فشار حداکثری» آمریکا علیه تهران، روند ۳۰ روزه فعال‌سازی مکانیسم ماشه (اسنپ‌بک) را آغاز کردند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=163602

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.