آوین ویژه»

فولاد سنگان مبتکر و مجری ایده خواف محور توسعه شرق ایران غیبت قطعی ۳ ستاره پرسپولیس مقابل تراکتور کشف و جمع آوری ۵ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در شهر سهند تالاب‌نشینی مهاجم آمازونی؛ حذف سنبل آبی نیازمند اعتبار است ترامپ: همه نظامیان آمریکایی را از اروپا خارج نمی‌کنم چین: فعال شدن «اسنپ بک» غیر قابل قبول است دستور جدید ترامپ / دسترسی بایدن به اطلاعات محرمانه قطع شد نقشه راه وخارزم؛ از دیامتریک اصلاحی تا الگوی صعودی میان‌مدت واکنش معاون اجرایی رئیس جمهور به افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان دومین رویداد نوپیشگام «جنگ اولی‌ها» برگزار می شود درخواست نهادهای فرانسوی برای بازداشت «نتانیاهو» و «گالانت»  پیشروی ارتش روسیه به روایت پوتین؛ «اوکراین در کورسک فلج شد» حماس: اسرائیل باید هزینه بازسازی نوار غزه را بپردازد «برتا؛ داستان یک اسلحه» با زیرنویس ویژه ناشنوایان پخش می‌شود پوتین: نظامیان اوکراینی باید محاکمه شوند عملیات موشکی از سمت نوار غزه همزمان با پرواز پهپادهای جاسوسی تل‌آویو اسپاتیفای قابلیت پیام خصوصی معرفی کرد امضای یک تفاهمنامه سینمایی برای جلوگیری از تخلفات

5

آسوشیتدپرس: توافق بین آژانس و ایران هنوز نهایی نشده است

  • کد خبر : 146514
  • 27 آگوست 2025 - 12:27
آسوشیتدپرس:  توافق بین آژانس و ایران هنوز نهایی نشده است

آسوشیتدپرس مدعی شد که بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران، فعلا به تاسیساتی «آسیب‌ندیده» در تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا محدود خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از دیپلماتی نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که بازرسی این نهاد از سایت‌های هسته‌ای ایران، فعلاً به تاسیساتی محدود خواهد شد که در حملات اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران آسیب ندیده‌اند.

آسوشیتدپرس به نقل از این دیپلمات نوشت که «هرچند درباره سطح دسترسی بازرسان بین آژانس و تهران توافقی نهایی نشده است اما انتظار می‌رود که این توافق حاصل و نهایی شود.»

وی همچنین مدعی شد که «بازرسی‌ها در حال حاضر تنها به تاسیساتی مربوط خواهد شد که در جریان حملات آمریکا و اسرائیل آسیب ندیدند.»

به ادعای یک دیپلمات دیگر، نمایندگان سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه، انگلیس) در جریان مذاکرات دیروز با نمایندگان ایران در دستیابی به توافقی بر سر نحوه اجتناب از فعال شدن «مکانیسم ماشه» در ضرب‌الاجل کوتاه باقیمانده تا فعال شدن آن، ناکام ماندند.

این دیپلمات اضافه کرد که در آستانه اتمام ضرب‌الاجل تروئیکای اروپایی به ایران که تا پایان ماه جاری میلادی تعیین شده است، تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل ادامه خواهد یافت. مکانیسم ماشه (اسنپ‌بک) به معنای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل متحد پیش از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵( برجام) است.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه دیروز در گفتگویی تلویزیونی درباره جزئیات مذاکره ایران با سه کشور اروپایی گفت: در مذاکره امروز ایران با سه کشور اروپایی، مطالبه ایران در زمینه رفع تحریم‌ها و حقوق هسته‌ای صریح و روشن به طرف اروپایی گفته شد.

وی افزود: «به اروپایی‌ها تشریح کردیم که به‌دلایل حقوقی حق استفاده از مکانیزم ماشه را ندارند و اگر چنین اتفاقی بیفتد برای آن‌ها تبعات خواهد داشت. در هفته‌های اخیر کشورهای اروپایی ادعای توسل به سازوکار بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت را مطرح کرده بودند که ایران در مواضع اصولی خود تأکید کرد. بر اساس دلایل روشن حقوقی و قانونی، سه کشور اروپایی چنین حقی ندارند و در صورت اقدام، تبعات آن متوجه همان کشورها خواهد بود. قرار شد در روزهای آینده تماس‌ها بین طرفین ادامه پیدا کند.»

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=146514

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.