آوین ویژه»

تعیین تکلیف حدود ۱۵۰۰ کامیون و کشنده در مرز ایران و ترکیه درآمد هزار میلیاردی از ارتباط با صنعت هدف دانشگاه آزاد تا ۱۴۰۵ اینفوگرافیک|کاهش ۱۸ درصدی بارندگی در کردستان این غول ها منابع ارزی ایران را بلعیدند لیون، مقصد بعدی ستاره ایرانی اینتر میلان! پیکر ناصر مسعودی روز شنبه در جوار میرزا کوچک خان آرام می‌گیرد المیادین: لاریجانی به عربستان سفر می‌کند ساخت سورتر هوشمند برای جداسازی پسته‌های آلوده به آفلاتوکسین رهن کامل آپارتمان در جیحون؛ از ۳۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان فرستاده ترامپ: سوریه رسما به عنوان نودمین عضو، به ائتلاف ضد داعش پیوست چالش‌های بازی در نقش یک «پشه» هدایتگر! در پژوهش های علوم انسانی بومی باید میان «عقل» و «نقل» توازن باشد محلات محوری مدلی از حکمرانی اسلامی است آمار واقعی مشخص شد؛ تنها ۴۲ مدرسه در اصفهان تعطیل شده‌اند فصل صعود با صندوق‌های اهرمی / تحلیل تکنیکال نماد اهرم پایتخت در آستانه سرمای بی سابقه/ بارش شدید باران و برف در راه است رویداد «به توان هنر» افتتاح شد؛ صادرات جهانی آثار هنری حازم قاسم: میانجی ها به اشغالگران فشار بیاورند

7

۸۸۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی بومی‌سازی معدن و صنایع معدنی در سال ۱۴۰۳

  • کد خبر : 115946
  • 29 می 2025 - 16:26
۸۸۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی بومی‌سازی معدن و صنایع معدنی در سال ۱۴۰۳

رئیس هیات عامل ایمیدرو از صرفه‌جویی ۸۸۲ میلیون دلاری حاصل از بومی سازی تجهیزات و قطعات بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد آقاجانلو افزود: در این برنامه‌ریزی ۱۳ شرکت حوزه معدن و صنایع معدنی زیرمجموعه و تابعه ایمیدرو مشارکت داشته‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق آمار طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۳ در بخش معدن و صنایع معدنی به میزان ۳ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی صورت گرفته است.

آقاجانلو عنوان کرد: ایمیدرو سالانه هدفگذاری کمّی برای صرفه‌جویی ارزی از طریق بومی سازی در بخش تجهیزات، ماشین‌آلات، قطعات یدکی و مواد اولیه شرکت‌ها و همچنین طرح‌های توسعه‌ای تعیین و با ابلاغ آن به شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه؛ برنامه‌ها و پروژه‌های مرتبط با آن را پایش می‌کند.

این گزارش می‌افزاید، برنامه صرفه جویی ارزی توسط شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ملی صنایع مس ایران، گل گهر، فولاد هرمزگان، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، گهر زمین، ملی فولاد، فولاد کردستان، فولاد سنگان، آلومینای ایران، فولاد خراسان و آلومینیوم جنوب محقق شده است.

سال ۱۴۰۲ میزان صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی توسط شرکت ها؛ ۸۳۸ میلیون دلار بوده است.

از سوی دیگر مدیر توسعه فناوری و بومی سازی ایمیدرو در اعلام کرد: برنامه بومی سازی و ساخت داخل تجهیزات و قطعات بخش معدن و صنایع معدنی، با تسهیل گری ایمیدرو از دهه ۹۰ آغاز شد و متعاقب آن، موج بومی سازی در شرکت‌های وابسته و تابعه اتفاق افتاد.

فرهاد فرشاد افزود: طی سال‌های گذشته، شرکت‌های مهندسی توانمندی در کنار شرکت‌های بزرگ قرار گرفتند و به ساخت تجهیزات و قطعات در داخل اقدام کردند. این شرکت‌ها با بهره گیری از مهندسان متخصص داخل، بخش قابل توجهی از تجهیزات و قطعات مورد نیاز زنجیره معادن و صنایع معدنی را در شرایط تحریم تامین کردند.

وی ادامه داد: برنامه صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی در سال ۱۴۰۴ نیز حدود ۸۹۳ میلیون دلار پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=115946

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.