آوین ویژه»

تداوم سیاست بحران سازی؛ ترامپ یار ملت ایران نیست پیش‌بینی فروش ۲۰۰ هزار بلیت پرواز رفت و برگشت به عتبات عالیات| تقاضا چند ۱۰ برابر عرضه! بدترین فاجعه تاریخ آمریکا/ میلیاردها دلار در آتش سوخت خبرهای جدید از جلسه استقلالی‌ها با بوژوویچ فلاح: زلزله ۳.۸ ریشتری سیرچ کرمان خسارتی نداشت «تنها در تهران» به جشنواره مورد تأیید اسکار رفت وحشت نتانیاهو از باقی ماندن جنبش حماس در غزه ژنرال صهیونیست: قدرت ایران باعث عمق استراتژیک مقاومت می‌شود سینما یکی ابزارهای مهم‌ جذب گردشگر است/ بسترسازی برای اکران آثار رئیس هیئت لبنانی در نشست کمیته نظارت بر آتش‌بس تعیین شد انتصاب محمد کلانتری به عنوان عضو جدید هیأت مدیره «ومعادن» گزارش مهر از افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در مشهد مقام یمنی: آمریکا و رژیم صهیونیستی با خفت از منطقه گریختند شنیدن یک عرض ارادت موسیقایی به محضر سید الشهدا؛ بداهه‌ای برای پیانو اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا در شمیرانات دامپزشکی مازندران با کمبود نیروی انسانی روبرو است آتش‌سوزی منطقه «سفیدکوه» خرم‌آباد مهار شد افشای طراحی آیفون ۱۷، چند روز قبل از رونمایی!

10

چند هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس تهران درس می‌خواندند؟/ ۳ هزار کلاس درس خالی شد

  • کد خبر : 190077
  • 15 نوامبر 2025 - 23:59
چند هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس تهران درس می‌خواندند؟/  ۳ هزار کلاس درس خالی شد

سخنگوی استانداری تهران گفت: خروج اتباع غیرمجاز موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس در استان تهران شده که گامی مهم در راستای افزایش سرانه آموزشی و تحقق عدالت آموزشی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی رزازی ظهر شنبه در اولین نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران بر رفع کمبود فضا‌های آموزشی تأکید کرد و از تحویل ۱۲۴ مدرسه با ۱۴۰۰ کلاس درس در یک سال گذشته خبر داد و افزود: این تعداد تا پایان سال به ۱۴۳ مدرسه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به سیاست‌های کشور در قبال اتباع خارجی گفت: از ابتدا مبنا بر تکریم حسن همسایگی و همجواری با کشور‌های همسایه بوده است. در تمامی رویداد‌های منطقه‌ای، ایران میزبان خوبی برای پناهندگان بوده و میزبانی مسالمت‌آمیز و محترمانه‌ای ارائه کرده است.

سخنگوی استانداری تهران با اشاره به تغییر سیاست‌ها افزود: متأسفانه شاهد رشد بی‌سابقه مهاجرت‌های غیرقانونی به کشور، به‌ویژه استان تهران، بودیم. با دستورات مستقیم آقای استاندار و استقرار دولت، طرح ساماندهی اتباع به صورت جدی در سراسر کشور و تهران پیگیری شد.

رزازی با بیان آمار خروج اتباع گفت: تا امروز بیش از ۴۷۰ هزار نفر از کشور خارج شده‌اند که حدود ۶۰ درصد آنان به صورت «خودمعرف» اقدام به ترک ایران کرده‌اند.

وی به راه‌اندازی سامانه ⁧۱۴۳۸⁩ اشاره کرد و افزود: این سامانه در استان تهران با استقبال خوبی رو‌به‌رو شده و تاکنون بیش از ۱۷ هزار تماس دریافت کرده است. از این تعداد، حدود ۲ هزار گزارش به مراجع انتظامی و فرمانداری‌ها ارجاع و پیگیری شده است.

سخنگوی استانداری تهران به دستاورد‌های این طرح اشاره کرد و گفت: خروج اتباع غیرمجاز موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس در استان تهران شده که گامی مهم در راستای افزایش سرانه آموزشی و تحقق عدالت آموزشی است.

رزازی از تماس‌های تشکرآمیز مردم با سامانه ⁧۱۴۳۸⁩ خبر داد و گفت: بسیاری از هموطنان از سیاست‌های دولت در زمینه ساماندهی اتباع غیرمجاز تشکر کرده‌اند.

وی در پایان با اشاره به آغاز «فاز دوم» طرح از مهرماه، ابراز امیدواری کرد که با تداوم این روند، نگرانی‌های قبلی در حوزه‌های اجتماعی و امنیتی به‌زودی مرتفع شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=190077

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.