آوین ویژه»

آغاز معاملات ثانویه یک صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا، از فردا قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱ اسفند اعلام شد + جدول میلاد هارونی برای پدر خواند؛ «پدر یعنی» را امروز بشنوید جذب عجیب یک بازیکن برای پرسپولیس! مهران مدیری درآمدش از کنسرت دبی را به خیریه بخشید آمریکا مدعی شد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین نمایشی است آغاز پیش‌فروش بلیت سفرهای اربعین حسینی (ع) در استان قم اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه | اصلاح زمان ثبت‌نام خودروهای وارداتی هشدار پیرزن هزارساله بختیاری به مردم؛ شکار همه چیز را نابود می‌کند! کلنگ‌زنی مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله حسن‌آباد دلگان حسرت ستاره پرسپولیس مقابل سپاهان دیدار نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از شرکت تامین اول ره‌آوا مدرسی: دشمنان در پی تجزیه کشورهای اسلامی و غارت منابع ملت‌ها هستند مهمانسرای دانشگاه علوم پزشکی آبادان افتتاح شد عقب نشینی کامل ترامپ از توقف برنامه هسته‌ای ایران مسیرهای راهپیمایی ۱۳ آبان در اردستان اعلام شد پس لرزه اظهارات خصمانه وزیر خارجه ترکیه علیه ایران/ سفیر ترکیه احضار شد نخستین پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی به سوی حومه دمشق

7

جنجال اخذ شهریه اجباری در مدارس تهران

  • کد خبر : 168742
  • 06 اکتبر 2025 - 17:59
جنجال اخذ شهریه اجباری در مدارس تهران

بررسی تخلفات ثبت‌نام دانش‌آموزان نشان داد که مدیران مدارس دولتی و غیردولتی شهریه اجباری دریافت کرده‌اند و برای برخی از آن‌ها رای انفصال از مدیریت صادر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، یوسف بهارلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره تخلفات مدارس غیردولتی و دولتی در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم که تعدادی از مدارس در طول فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان، اقدام به اخذ شهریه اجباری کرده‌اند. این موضوع هم در مدارس غیر دولتی و هم در مدارس دولتی رخ داده است.

وی افزود: تا روز گذشته، تیم‌های ارزیابی عملکرد ما گزارشی شامل 58 مدرسه و 58 مدیر که تخلف داشته‌اند، ارائه دادند. پرونده این مدیران به تخلفات اداری ارجاع شد و برای برخی از آنها رای صادر شده است. در برخی موارد نیز مجازات انفصال از مدیریت اعمال شده است.

بهارلو تصریح کرد: بحث اصلی در این تخلفات، اخذ شهریه اجباری در طول ثبت نام بود، در حالی که ما قبلاً به صراحت اعلام کرده‌ایم که هیچ مدرسه‌ای حق ندارد اولیا را مجبور به پرداخت شهریه کند و اگر شکایتی وجود داشته باشد، تیم‌های بازرسی موظفند بررسی و مستندات را برای ارجاع به تخلفات اداری تهیه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر جدیت آموزش و پرورش در این موضوع خاطرنشان کرد: از همه همکاران خودم می‌خواهم که در بحث اخذ شهریه اجباری تجدید نظر کنند و تلاش بیشتری برای جلب رضایت و مشارکت اولیا داشته باشند. اگر اولیای محترم توانایی پرداخت شهریه ندارند، اجبار کردن آنها قابل قبول نیست و این موضوع برای من خط قرمز است. نسبت به تخلفات در این زمینه هیچ کوتاهی و گذشتی نخواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=168742

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.