آوین ویژه»

مخالفت قاطع بلژیک با مصادره دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین انباشت ۱۷۰ هزار تُن زباله و اوضاع فاجعه‌بار بهداشتی در غزه ۲۵ درصد کارکنان سازمان دامپزشکی از خانواده ایثارگران هستند رشد ۴۶ هزار واحدی شاخص بورس/ ورود پول هوشمند از مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان گذشت تاریخ دقیق شروع و پایان ایام فاطمیه ۱۴۰۴ واکنش فضایی ایلان ماسک به پیروزی ترامپ ۲۰۰هکتار اراضی جنگل ابر شاهرود به دلیل خطای انسانی سوخت جدیدترین موضع گیری وزیر خارجه چین درباره پرونده هسته ای ایران سند شتاب‌بخشی توسعه استان کرمان تدوین می شود خرس قهوه‌ای سیوند فارس با وجود تلاش برای درمان تلف شد بهترین تور چین برای تاجران و گردشگران ایرانی شرایط رفاهی دانشجویان علوم پزشکی را بهبود می‌دهیم مهدیه اسفندیاری در کانال تبادل قرار گرفت؛ ۱۰جلسه ملاقات کنسولی داشتیم انجمن نمایش آئینی بسیج هنرمندان تشکیل شد انس ویژه قهرمان المپیک با قرآن نفس نوسان در بازار خودرو گرفت؟ مجموعه داستان «گم نشان» در اراک رونمایی شد خط فقر به ۴۸ میلیون رسید؛ وزارت کار جرات اعلام ندارد!

8

تلفات ۵ راس بره در ساری؛ مورد جدیدی از تب برفکی مشاهده نشد

  • کد خبر : 96069
  • 01 آوریل 2025 - 0:17
تلفات ۵ راس بره در ساری؛ مورد جدیدی از تب برفکی مشاهده نشد

ساری- مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به تلف شدن پنج راس بره در کلیجانرستاق ساری گفت: مورد مشکوک یا جدیدی از بیماری تب برفکی در استان گزارش نشده است.

حمزه آقاپور کاظمی در گفت وگو با خبرنگار مهر در واکنش به انتشار کلیپی در فضای مجازی درباره شیوع بیماری تب برفکی در روستای پرویج آباد از توابع بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری، افزود: بلافاصله پس از انتشار این کلیپ در دهم فروردین ۱۴۰۴، تیم عملیاتی مراقبت و پایش بیماری‌های دامی اداره دامپزشکی ساری برای بررسی به دامداری مذکور اعزام شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های میدانی، ۵ رأس تلفات بره (با سن حدود ۲ تا ۳ هفته) مشاهده شد که متأسفانه به دلیل فساد لاشه‌ها، امکان نمونه برداری وجود نداشت.

وی با بیان این که دامدار پیش از این، هیچ گزارشی از تلفات یا علائم مشکوک به بیماری به اداره دامپزشکی ارائه نکرده بود، افزود: با توجه به تأخیر در گزارش دهی، شواهدی مبنی بر صحت آمار تلفات منتشرشده در فضای مجازی وجود ندارد و صرفاً همین تعداد ۵ رأس دامی که در بازدید میدانی مشاهده شد تأیید می‌شود اما بر اساس اعلام دامدار، تلفات متوقف شده و وضعیت با توجه به اقدامات دامپزشکی تحت کنترل است.

آقاپور کاظمی یادآور شد: پایش مجدد بیماری در منطقه انجام شد و خوشبختانه هیچ مورد مشکوک یا جدیدی از بیماری گزارش نشد. همچنین، توصیه‌های درمانی، بهداشتی و قرنطینه‌ای به دامداران و دهیاری ارائه شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: از آنجا که اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی همواره مانع بروز بیماری نمی‌شود و صرفاً باعث افزایش ایمنی دام‌ها و کاهش خطر شیوع می‌گردد، از همه دامداران عزیز تقاضا داریم جهت جلوگیری از بروز یا شیوع بیماری و کاهش خسارات اقتصادی هرگونه مورد مشکوک یا تلفات غیرعادی را بلافاصله به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها گزارش دهند تا همکاران دامپزشکی همانگونه که در هنگام نیاز به واکسیناسیون و سم‌پاشی به درخواست آنان پاسخ می‌دهند با اقدامات به موقع، از گسترش بیماری و خسارات اقتصادی جلوگیری کنند.

.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=96069

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.