آوین ویژه»

تماشاخانه هامون «بازسازی» می‌شود! جراحی بزرگ با دستور ریاست جمهوری شروع شد دیدار شهردار تبریز با فرزند جبار باغچه بان هوش مصنوعی راز به وجود آمدن سرطان را کشف کرد بهرامی: اگر میراث علوم اسلامی نباشد، نمی‌توانیم آثار پژوهشی فاخری را تولید کنیم اسنپ‌بک در خیابان‌های تهران؛ اعتراف یک کارمند نفت طرح فیبر نوری در «دشتی» ۸۰ درصد پیشرفت دارد پیش‌بینی افزایش دما برای تهران پیش بینی قیمت اتریوم / الان وقت خرید است یا فروش؟ «قمارباز» صاحب پوستر شد بسیج باید برای حل مشکلات مردم تلاش کند چالش‌های یک «بچه‌خوان» تعزیه؛ جشنواره مقاومت به آیین‌های سنتی توجه کند قدیمی‌ترین عکس از تخت‌جمشید؛ ۱۷۰ سال پیش پرونده “چای دبش” در دادگاه ویژه رسیدگی می‌شود بهره‌وری در صنعت نان یک طنز تلخ است مدیران حق دیوار کشی بین خود و خبرنگاران را ندارند استقبال از «گلادیاتور ۲» در سطح بین‌المللی با فروش ۸۷میلیون‌دلاری شهاب: حضورمردم در راهپیمایی ۲۲بهمن نقش بازدارنده در برابر تهدیدها دارد

7

وزیر نیرو: خط اضطراری آب سیستان با اعتبار بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است

  • کد خبر : 47304
  • 11 ژانویه 2025 - 0:40
وزیر نیرو: خط اضطراری آب سیستان با اعتبار بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است

زابل- وزیر نیرو با اشاره به بازدید از خط اضطراری آب سیستان در منطقه بندان گفت: این طرح با اعتبار ۱۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی‌آبادی شامگاه جمعه در نشست «برسی مسائل سیستان» که با حضور رئیس جمهور در فرمانداری زابل برگزار شد، اظهار کرد: جلسات و بازدیدهای متعدد با مردم و نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم و تمامی مشکلات را بررسی و با نظر مثبت پیگیری و حل خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بازدیدی از آب شیرین کن سه راهی دشتک داشتیم که برای کاهش ریسک و کاهش وابستگی به چاه نیمه برای تأمین آب آشامیدنی زابل و زاهدان راه‌اندازی و در آن ۹۱ حلقه چاه حفر و ۹۰ کیلومتر لوله گذاری و ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال انجام شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: برداشت از چاه‌ها در هر شبانه روز ۴۰ هزار مترمکعب انجام و تصفیه این آب با راندمان ۷۵ درصد و به میزان ۱۰۰ هزار مترمکعب در روز و در مجموع با سرمایه گذاری ۴۲ میلیون دلار به انجام رسیده که افتتاح شده است.

وی بیان کرد: سه فرصت خوب شامل چهار چاه نیمه در منطقه سیستان را داریم که اگر بارندگی و آورد خوبی رودخانه هیرمند داشته باشد سهم خوبی داریم اما هم اکنون با بند کمال خان سهم ناچیزی از آب به سمت ایران می‌آید که کفاف نیاز ما را نمی‌کند.

علی آبادی تصریح کرد: بحث فیدر ۲ در چاه نیمه بررسی شده که اگر باز شود حقابه بیشتر در صورت وجود سیلاب در رودخانه هیرمند می‌توانیم برداشت کنیم.

وی با اشاره به اینکه چند پروژه ایستگاه زهک، ساخت شبکه فاضلاب محل دانشگاه و بلوار جهانتیغ و اجرای هشت هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط لوله افتتاح شد و جمعیت قابل توجه را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: همچنین ایستگاه پمپاژ و شبکه حسن آباد با پوشش جمعیت ۱۰ هزار نفر هم افتتاح شد.

وزیر نیرو ادامه داد: بازدیدی از خط اضطراری آب سیستان در منطقه بندان را داشتیم که این طرح با اعتبار ۱۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در حال اجراست که اگر منابع آن تأمین شود امسال افتتاح می‌شود.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان ۷۷ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر داریم که ۵۰ مگاوات آن در منطقه زابل است.

علی آبادی بیان کرد: نیروگاه میل نادر فرصت خوبی برای ذخیره انرژی است که می‌توان تا ۲ هزار مگاوات نیروگاه بادی را برنامه‌ریزی کنیم که ۶۰۰ مگاوات را کلنگ زدیم که اگر همکاری شود طی ۲ سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: یک سرمایه گذار برای ۱۰ مگاوات برق اعلام آمادگی کرده که کارهایش در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=47304

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.