آوین ویژه»

وقوع زلزله ۵ ریشتری در آرژانتین ریل گذاری صحیح در حوزه ورزش دانشگاهی الزامی است محرومیت فوری تی‌تی‌ها پس از بازی با پرسپولیس اردوغان: شاهد حمله به آمبولانس‌ها در غزه بودیم آموزش بازی مافیا آب‌های شرق خلیج فارس نسبتاً مواج است اطلاعیه مهم بانک مرکزی درباره واردات شمش طلا مصائب شیرین نجم‌الدین شریعتی در برنامه ماه من مومنی: استان اردبیل آماده جهش در همکاری‌های اقتصادی است مخبر: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن را مأیوس می‌کند واکنش شدیداللحن دمشق به حمله رژیم صهیونیستی علیه سوریه اعتبارات حوزه تغذیه دانشجویی ساماندهی می شود آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی امیرکبیر به ۳۴ روستای استان مرکزی افتتاح نمایشگاه محمود ابوحمداء عکاس فلسطینی در بغداد بررسی یک سهم از گروه سیمان/ عملکرد خوب ساراب، منجر به رشد قیمت سهم می‌شود؟ ۷۵۰ میلیون دلار کالای تعاونی از مازندران صادر شد عکس | دفتر کار متفاوت ایلان ماسک در کاخ سفید قیمت طلای ۱۸ عیار امروز پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۴

10

احیای واحدهای راکد اولویت کاری کرمانشاه است

  • کد خبر : 41800
  • 02 ژانویه 2025 - 2:47
احیای واحدهای راکد اولویت کاری کرمانشاه است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به حضور الزامی مدیران کل در جلسات مربوط به تولید و اشتغال، گفت: احیای واحدهای راکد اولویت کاری کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون اقتصادی و مدیران عضو و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد؛ عنوان کرد: در نشست‌هایی مانند شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید از مسائل و مشکلات بخش تولید، گره گشایی شود، و حضور مدیرکل در جلسات مربوط به تولید و اشتغال الزامی است.

وی عنوان کرد: بهبود محیط کسب و کار نیازمند همراهی و همکاری متقابل بخش خصوصی، سیستم بانکی و دستگاه‌های اجرایی است و اگر این مجموعه‌ها فاقد هماهنگی‌های لازم باشند، این بهبود اتفاق نمی‌افتد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخش خصوصی، سیستم بانکی و دستگاه‌های اداری باید با همکاری و تعامل و اتخاذ رویکردها و تصمیمات مناسب، شرایط را برای تداوم تولید و بهبود فضای کسب و کار فراهم کنند.

وی در ادامه به ناترازی‌های حوزه انرژی و مشکلات ناشی از ِآن برای حوزه تولید پرداخت و گفت: موضوع استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع باید به عنوان یک اولویت دنبال شود و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی هم زمین مناسب برای اجرای این طرح‌ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

حبیبی عنوان کرد: از مجموعه‌های وابسته به کمیته امداد کشور هم تقاضا کرده‌ایم درحوزه ایجاد مزرعه‌های خورشیدی در استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی همچنین خطاب به مدیران گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که برق مورد نیاز خود را از انرژی خورشیدی تأمین کنند.

مدیر ارشد استان احیای واحدهای راکد را یک اولویت کاری دانست و گفت: یکی از اولویت‌ها، بازدید از واحدهای راکد و فراهم کردن بسترها برای بازگشت آنها به چرخه تولید است.

وی از پیگیری مشکلات پتروشیمی‌ها خبر داد و گفت: کرمانشاه قطب دوم پتروشیمی کشور است و در نشست با مدیرعامل پتروشیمی کشور خواهان کمک به تولید و اشتغال استان از طریق سرمایه گذاری بیشتر و راه اندازی صنایع پایین دستی شدیم.

حبیبی در ادامه گفت: خوشبختانه تا کنون چند شرکت کرمانشاهی توانسته اند با عرضه سهام در بورس، تأمین مالی لازم را برای طرح‌های توسعه‌ای انجام دهند و در نشست با مدیرعامل بورس تهران هم خواهان فراهم شدن امکان عرضه سهام برای دیگر شرکت‌های بزرگ استان شده‌ایم.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی بسیاری از شرکت‌ها برای تداوم تولید و حفظ ظرفیت‌های اشتغال و یا اجرای طرح‌های توسعه‌ای، چاره‌ای جز تأمین سرمایه مالی از طریق بانک‌ها ندارند.

حبیبی گفت: حتماً از طریق بانک مرکزی پیگیری‌های لازم را برای افزایش سقف تسهیلات بانکی به صاحبان صنایع از بیست میلیارد تومان به پنجاه میلیارد تومان انجام خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=41800

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.