آوین ویژه»

بررسی بازار نوظهور ارز توافقی پرداخت یک میلیارد تومان کمک بلاعوض به خانوارهای آسیب‌دیده تهرانی سال جدید با بارندگی آغاز خواهد شد پایتخت ۸ تعیین تکلیف شد تقاضا برای آیفون همچنان بالا است! تصاویر اختصاصی از ورود توده عظیم گرد و غبار به عراق و خوزستان برخورد با خودروهای شوتی شدت می‌گیرد هشدار مهم به مسافران مترو؛ این کارت های اعتباری باطل می شوند فعالیت شناورهای تفریحی در تنگستان نظارت شود ۳ کیلوگرم مواد مخدر از یک دامداری در خراسان رضوی سر در آورد واکنش دبیر کل اتحادیه عرب به اظهارات نتانیاهو علیه عربستان قالیباف: حکمرانی باید فرهنگ‌پایه باشد رسانه‌های صهیونیستی: تل‌آویو در صدد بمباران مراسم تشییع نصرالله بود تقویت جایگاه فرهنگی و هنری کردستان نیازمند تلاش است وحید یامین‌پور: شبکه یک «کلمه» را نمی‌سازد! قیمت دلار بازار آزاد رسما به سقف نزدیک شد (۲۱ اسفند) ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز| تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه تهران ــ شمال کرم‌زاده: اداره میراث فرهنگی اصفهان را در وضعیت خوبی تحویل نگرفتم

8

فتاحی: شهرستان کوهبنان در کمبود پزشک و پرسنل درمانی مشکل جدی دارد

  • کد خبر : 178873
  • 26 اکتبر 2025 - 4:13
فتاحی: شهرستان کوهبنان در کمبود پزشک و پرسنل درمانی مشکل جدی دارد

کرمان- رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: کمبود جاذبه‌های شهری باعث شده کوهبنان با مشکل جدی کمبود پزشک و پرسنل درمانی روبرو باشد و پزشکان تمایلی به حضور در این شهرستان نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس فتاحی، در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی کرمان که به همراه نماینده مردم کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین این شهرستان انجام شد، با اشاره به جمعیت ۲۴ هزار و ۶۴۰ نفری این شهرستان گفت: کوهبنان از وجود ۳ مرکز جامع سلامت و یک بیمارستان بهره می‌برد، اما به دلیل کمبود جاذبه‌های شهری، با مشکل جدی کمبود پزشک و پرسنل درمانی روبرو هستیم و پزشکان تمایلی به حضور در این شهرستان ندارند.

وی افزود: مهم‌ترین چالش‌های بیمارستان کوهبنان شامل کمبود پزشک، استهلاک ناوگان آمبولانس‌ها و کمبود نیروی انسانی حتی در بخش‌های اداری می‌باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهبنان با اشاره به نقش محوری معادن در اقتصاد این منطقه تصریح کرد: عمده‌ترین چالش ما بحث معدن زغال‌سنگ است، زیرا حدود ۷۰ درصد از بیمه شدگان کوهبنان زیرپوشش شرکت زغال‌سنگ هستند، اما این معادن درآمد چندانی ندارند و نمی‌توان برای توسعه روی آن حساب کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این دیدار با تاکید بر این موضوع که بخش قابل توجهی از جمعیت شناور دریافت کننده خدمات بهداشتی و درمانی کوهبنان کارکنان معادن و خانواده‌های آن‌ها هستند، خواستار توجه بیشتر صنایع و معادن این شهرستان به حوزه سلامت شد.

مرتضی هاشمیان گفت: باید بپذیریم شهرستان کوهبنان تعداد بیمار کافی ندارد و این موضوع سبب شده است نیروی متخصص تمایل چندانی به اقامت و ادامه همکاری در این شهرستان نداشته باشد.

وی افزود: در این مسیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان تلاش خود را برای تأمین نیروی شهرستان کوهبنان به کار بسته است و در این زمینه نیز به همکاری جدی معادن نیاز داریم.

وی همچنین با اشاره به چالش‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان، پیشنهاد مولد سازی نیز در این شهرستان ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=178873

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.