آوین ویژه»

پیروزی سخت ملوان مقابل ذوب آهن و صعود به مرحله بعد جام حذفی ۱۳۰ هزار نفر از دانشگاهیان برای اعزام به عمره ثبت‌نام‌ کردند نخست‌وزیر کانادا: وارد جنگ تجاری با آمریکا می‌شویم مردم سوریه پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند+ فیلم فردا ارتفاعات تهران و البرز سفیدپوش می‌شود سومین «عکاسنامه» به دوست قدیمی شهید آوینی رسید «۴۰ هزار سرباز» آماده نمایش شد فهرست کالاهای در اولویت‌ِ ترخیص از گمرک مشخص شد+ عکس بسته خبری ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۴ سیستان و بلوچستان پخش نماهنگ «دست‌های خالی» در سحرهای ماه رمضان شرق یا غرب اوضاع هولناک محاصره شدگان در الشجاعیه غزه پرداخت کامل خسارت گندمکاران استان بوشهر تا قبل از آذر قدردانی وزیر بهداشت از کادر سلامت برای نجات جان مجروحان حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بزرگترین رویداد صنعت آب و فاضلاب کشور قیمت تتر امروز جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴/استیبل کوین به روزهای اوجش بازمی‌گردد؟ احیای واحدهای راکد احیای اقتصاد ملی و توسعه آذربایجان غربی است شهید خراسانی حمله تروریستی ایرانشهر در توندر به‌خاک سپرده می‌شود

8

بیوته: تعامل میان نخبگان و فعالان اقتصادی باید گسترش یابد

  • کد خبر : 177143
  • 22 اکتبر 2025 - 16:12
بیوته: تعامل میان نخبگان و فعالان اقتصادی باید گسترش یابد

اردبیل-رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تقویت تعامل نخبگان و فعالان اقتصادی راهی برای جهش توسعه استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احد بیوته عصر چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیلبا تأکید بر لزوم گسترش تعامل سازنده میان نخبگان علمی و فعالان اقتصادی استان، اظهار کرد: این هم‌افزایی را پیش‌شرط تحقق توسعه متوازن و پایدار در اردبیل است.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیوند مؤثر میان دانش، تجربه و سرمایه هستیم. نخبگان علمی ما ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه‌های دانش‌بنیان، فناوری‌های نو و ایده‌های خلاق دارند و اگر این ظرفیت‌ها با توانمندی بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های اجرایی همراه شود، می‌توان مسیر رشد اقتصادی استان را متحول کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ضمن اشاره به جایگاه ویژه استان در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی بیان کرد: اردبیل از منابع انسانی توانمند و مزیت‌های اقتصادی فراوانی برخوردار است؛ اما تحقق رشد واقعی زمانی ممکن است که ارتباط دانشگاه، صنعت و مدیریت اجرایی به شکلی نظام‌مند برقرار شود. ما باید از تفکر جزیره‌ای فاصله بگیریم و نگاه شبکه‌ای و هم‌افزا را جایگزین کنیم.

بیوته با تأکید بر نقش شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رفع موانع تولید تصریح کرد: این شورا می‌تواند بستری برای تبادل نظر نخبگان دانشگاهی، فعالان اقتصادی و تصمیم‌گیران اجرایی باشد تا راهکارهای عملی و مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی ارائه شود. مجلس نیز آماده است تا در حوزه قانون‌گذاری و نظارت، از تصمیمات و مصوبات این شورا حمایت کند.

گفتنی است در پایان این نشست، جمعی از فعالان صنعتی و معدنی استان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و مقرر شد کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مصوبات و تسهیل ارتباط میان دانشگاه‌ها، واحدهای صنعتی و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=177143

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.