آوین ویژه»

پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان؛ چرا فعالان محیط زیست نگرانند؟ دولت وام ۵۰۰ میلیونی بدون ضامن می دهد + شرایط ثبت نام سارق اماکن خصوصی در آزادشهر روانه زندان شد انتقال ستاره پرسپولیس به استقلال در گرو رضایت همسرش! عرضه اوراق اختیار فروش تبعی از شنبه آینده کشف نامه عجیب بایدن توسط ترامپ «انتظار» به ژاپن می‌رود جاهای دیدنی ایلام در تابستان/ جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری که نباید از دست بدهید + عکس تورم اجاره‌بهای مسکن به ۳۹.۵ درصد رسید ۵۷ مرکز عرضه فرآورده خام دامی در سنندج بازرسی شدند آماده باش سامانه های موشکی رژیم صهیونیستی؛ ماجرا چیست؟ واکنش پیام نیازمند به محرومیت بیرانوند + عکس تساوی دیدار فوتبال ستارگان ۹۸ و منتخب خراسان پیام تسلیت معاون رئیس جمهور در پی حادثه تروریستی زاهدان برگزاری سومین مجمع عمومی سالانه انجمن علمی امامت حوزه علمیه کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جرحی در بهاباد فراخوان بخش عکس جشنواره «پنج» اعلام شد شاخص بورس به قله ۲.۹ میلیون واحد رسید

7

طرح عدالت فرهنگی برای تجهیز سینماها در شهرهای کوچک

  • کد خبر : 136090
  • 08 آگوست 2025 - 12:16
طرح عدالت فرهنگی برای تجهیز سینماها در شهرهای کوچک

دهدشت-مدیرعامل مؤسسه سینما شهر گفت: طرح توسعه زیرساخت‌های سینمایی در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب ایل بیگی صبح جمعه در بازدید از سینمای دهدشت از تدوین طرحی برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی در شهرهای فاقد سینما خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف تحقق عدالت فرهنگی در حال بررسی کارشناسی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است.

این مدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره هدف سفر خود به دهدشت افزود: این سفر نودمین بازدید میدانی از شهرهای کشور است که با هدف ارزیابی دقیق امکانات و تهیه گزارش کارشناسی انجام می‌شود زیرا این گزارش‌ها مبنای مذاکرات با سازمان مدیریت برای گنجاندن طرح تجهیز سینماها در بودجه سال ۱۴۰۵ خواهد بود.

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر سازمان سینمایی با اشاره به وضعیت سینمای دهدشت، تصریح کرد: این شهر دارای سینمایی نوستالژیک است که با تصویب تسهیلات پنج میلیارد تومانی، امکان بازسازی و تبدیل به پردیس دو یا سه‌سالنه را دارد. بخش خصوصی در دهدشت فعال است و می‌تواند با حمایت دولت، این سینما را دوباره وارد چرخه اکران کند.

فعالیت ۵۵۰ سینما در کشور

وی درباره تعداد شهرهای دارای سینما در کشور گفت: در حال حاضر ۵۵۰ شهر دارای سینما هستند که تا اواخر دهه ۸۰، روند تعطیلی سینماها به دلیل کاهش مخاطب شدت گرفت، اما از سال ۱۳۹۲ با دیجیتال شدن سالن‌ها، مخاطب سینما افزایش یافت و سال گذشته سینمای ایران ۳۵ میلیون بیننده داشت.

ایل بیگی درباره معیارهای سینمادار شدن شهرها توضیح داد: در طرح جدید، اولویت با شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و شهرهای مرزی است که از نظر فرهنگی استراتژیک محسوب می‌شوند که البته شهرهای ۳۰ تا ۴۰ هزار نفری نیز متقاضی هستند، اما باید از شهرهای پرجمعیت‌تر آغاز کرد.

ضرورت تحقق عدالت فرهنگی در کشور

وی با تأکید بر ضرورت تحقق عدالت فرهنگی افزود: مردم ایران در همه شهرها باید امکان تماشای فیلم‌های روز را داشته باشند. این طرح در شورای سینما تصویب شده و در صورت توافق با سازمان مدیریت، در بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد کمترین استقبال از سینما را دارد

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر همچنین از استقبال پایین از سینما در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۴، استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین استقبال را داشته و از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری، تنها ۱۲۳۴ نفر به سینما رفتند.

این مدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود سینماهای استاندارد در شهرها را ضروری دانست و اضافه کرد: مردم از طریق تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی با فیلم‌ها آشنا هستند، اما باید امکان دسترسی به آن‌ها فراهم شود.

ایل بیگی ابراز کرد: سه‌شنبه این هفته، به دلیل نیم‌بها بودن بلیت، رکورد مخاطب شکسته شد و ترکیب متنوع آثار اکران‌شده شامل فیلم‌های اجتماعی و کودک، نقش مهمی در افزایش استقبال داشته است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=136090

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.