آوین ویژه»

عارف قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری را تبریک گفت هشدار روسیه درباره حمله به تاسیسات هسته ای ایران فوری | انتشار فرمول نهایی همسان سازی حقوق | اختلاف بازنشستگان و تامین اجتماعی برطرف شد پرواز مستقیم از مشهد به نوشهر و بالعکس مسیر سخت ازدواج در فارس؛گره‌های ناگشوده بر سر راه تشکیل خانواده جوانان پویش اهدای خون چهارشنبه در کنگاور برگزار می‌شود قائم مقام و اعضای هیئت اجرایی جامعه اسلامی مهندسین مشخص شدند خرید تضمینی گندم از جنوب‌شرق کشور آغاز ‌شد آمادگی مراکز جستجو و نجات دریایی برای خدمت رسانی به دریانوردان مه غلیظ و یخ سیاه در جاده‌های استان مرکزی؛ هشدار جدی به رانندگان قطر: توافق آتش‌بس در غزه به مراحل پایانی نزدیک شده‌ است چهارمین اجتماع بزرگ «ایران‌بانو» در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار می‌شود درمان زخم‌های دیابتی و سوختگی‌ با پانسمان دانش‌بنیان لحظه بیرون کشیدن جسد شهید فلسطینی در جنایت رژیم صهیونیستی به غزه+فیلم بیانیه گروه های سیاسی در جنگ ۱۲روزه در تقویت وحدت ملی موثر بود گچساران شهری بدون مدارس کانکسی حریق تانکر تریلر حمل روغن در بزرگراه بسیج مشهد مهار شد وزیر ارشاد: حجاب قطعا یک تکلیف شرعی است

5

ضرورت صرفه‌جویی ۲۰درصدی آب؛استفاده از مخزن ذخیره و پمپ الزامی است

  • کد خبر : 130514
  • 25 جولای 2025 - 0:31
ضرورت صرفه‌جویی ۲۰درصدی آب؛استفاده از مخزن ذخیره و پمپ الزامی است

تهران- استاندار تهران بر لزوم صرفه‌جویی ۲۰ درصدی شهروندان تأکید کرد و گفت: با توجه به تعدیل فشار آب ضروری است که مشترکان از مخزن ذخیره و پمپ استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت تنش آبی در استان تهران که با حضور مسئولان مربوطه در محل استانداری برگزار شد، ضمن بررسی آخرین وضعیت منابع آبی، روند پیشرفت طرح‌های انتقال آب به استان و اقدامات اجرایی دستگاه‌های مسئول در حوزه مدیریت مصرف، اظهار کرد: نجات آب، اولویت فوری استان است.

معتمدیان گفت: تهران در شرایطی حساس و پیچیده از نظر منابع آبی قرار دارد و عبور از این وضعیت، بدون اقدام سریع و مشارکت واقعی مردم امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به سه محور کلیدی مدیریت بحران آب شامل تسریع طرح‌های انتقال، اصلاح الگوی مصرف و هم‌افزایی نهادی، عنوان کرد: هیچ دستگاهی در برابر بحران آب نباید منفعل باشد؛ هر نهاد موظف است عملکرد خود را شفاف و مستمر گزارش دهد و تصمیمات با نگاه آینده‌نگرانه و همراه با پیوست فرهنگ مصرف بهینه باشد.

معتمدیان همچنین نقش فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف بهینه آب را بسیار مهم دانست و گفت: ما نیازمند تغییر عادت‌ها و ارتقای آگاهی عمومی هستیم و باید در این زمینه فعالانه وارد عمل شد.

مقام عالی دولت در استان تهران با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی حداقل ۲۰ درصدی توسط شهروندان، استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف آب را نیز از راهکارهای مؤثر مدیریت بحران دانست و افزود: صرفه‌جویی و مدیریت مصرف انرژی، به عنوان راهکار اصلی باید به فرهنگ زندگی تبدیل شود و این اقدام همکاری رسانه‌ها را می‌طلبد.

وی گفت: ۲۰ درصد از مشترکان آب در تهران فاقد پمپ و مخزن ذخیره آب هستند که با توجه به تعدیل فشار آب، این موضوع نیازمند توجه ویژه و برنامه‌ریزی دقیق است.

استاندار تهران در پایان با تقدیر از همراهی مردم استان تهران گفت: از مردم شریف بابت همکاری و تلاش برای صرفه‌جویی در مصرف آب صمیمانه قدردانی می‌کنم، این مشارکت مردمی بزرگ‌ترین پشتوانه ما در عبور از بحران پیش‌رو است.

در پایان این جلسه، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی با تمرکز بر پروژه‌های اولویت‌دار و برنامه‌ریزی فرهنگی مستمر، در مسیر حکمرانی پایداری آب حرکت کنند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=130514

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.