آوین ویژه»

شکاف در راست افراطی هلند؛ نگرانی مسلمانان از پیروزی «وایلدرز» کیوریتورهای دوسالانه سرامیک معرفی شدند اسکوچیچ: با توجه به نتایج کسب شده چرا از اول اینجا بازی نکردیم روشی کم‌هزینه و ساده برای حذف ریزپلاستیک‌ها از آب آشامیدنی دیدار مسئولان با خانواده سید مرتضی حسینی‌زاده درگناوه مبلغ جدید مجلس برای حقوق و دستمزد ۱۴۰۴ کارگران اعلام شد برگزاری محفل انس با قرآن مشترک میان بانوان ایرانی و لبنانی اعتراض شدید به حذف حق اولاد؛ مستمری‌بگیران امروز گوش به زنگ باشند انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی برگزار شد  استاندار خوزستان: وضعیت خدمات عمومی در اهواز اصلاً قابل قبول نیست شوک بزرگ به مدعی قهرمانی لیگ برتر / هافبک‌ ملی‌پوش رباط داد! افزایش گردشگری و کاهش تصادفات در گیلان طرز تهیه کشک کدو غذایی آسان و خوشمزه/ اگر طرفدار غذا‌های گیاهی هستید این دستور پخت ویژه را از دست ندهید تشکل‌های محیط زیست اصفهان اجرای کنسرت در زاینده‌رود را محکوم کردند انتقاد گسترده از نتانیاهو به دلیل شکست در برابر حزب الله نرخ جدید گازوئیل برای معادن و صنایع بالادستی مشخص شد معتمدیان: سرانه آموزشی تهران ۷ پله ارتقا داشته است فرماندار گناوه: نظارت مستمر بر بازار ادامه یابد

8

استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز ممنوع است

  • کد خبر : 124672
  • 09 جولای 2025 - 0:22
استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز ممنوع است

سنندج- معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کردستان گفت: استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز ممنوع است و باید از این موضوع جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین حیدری شامگاه سه‌شنبه در نشست ویژه‌ای که با محوریت کاهش هدر رفت آب شرب و جلوگیری از استفاده از منابع شرب در آبیاری فضای سبز برگزار شد، با تاکید بر مدیریت بهینه منابع آب عنوان کرد: نیاز است شهرداری سنندج گزارش جامع و مستند از میزان فضای سبز، نیاز آبی واقعی بر اساس معیارهایی همچون میزان آفتاب، نوع پوشش گیاهی و نیاز آبی درختان ارائه نماید.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کردستان بر استفاده موقت از تانکرهای سیار برای رفیوژهای میانی در مناطق با تنش آبی، بهره‌برداری از چشمه‌ها و کانی‌ها و شناسایی ظرفیت‌های آبی غیرشرب برای تغذیه فضای سبز شهری تاکید کرد.

وی تصریح کرد: باید شهرداری با همکاری دستگاه‌های متولی، نسبت به ساماندهی آب‌های سطحی، قنات و برآورد اعتبارات لازم برای تأمین آب فضای سبز بدون اتکاء به منابع شرب شهری اقدام نماید.

حیدری با هدف بهینه‌سازی مصرف، با تأکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی و مراکز عمومی در رعایت الگوی مصرف، خواستار شناسایی مشترکین با مصارف زیاد و هشدار به آنها شد.

معاون نظارت و بازرسی مصارف غیرمجاز و سو استفاده از چاه‌های مسیر رودخانه قشلاق را قابل قبول ندانسته و بر پیگیری قانونی آن تأکید نمود.
حیدری بر ضرورت برخورد قاطع و فوری با انشعابات غیرمجاز به‌ویژه در مناطق پرتنش شهری تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان نیز با اشاره به کاهش نگران‌کننده نزولات جوی در سال جاری اظهار داشت: تداوم استفاده غیرمجاز از انشعابات آب شهری، در بلندمدت می‌تواند به یکی از موانع جدی در مسیر مدیریت پایدار آب شرب تبدیل شود و زیرساخت‌های موجود را با فشار مضاعف مواجه سازد.
محمد فرهاد گفت: برخورد قاطع و سریع با این انشعابات غیرقانونی، امری ضروری برای حفظ تعادل در توزیع منابع محدود است.
در این جلسه مقرر شد؛ شرکت آبفا گزارشی از وضعیت مصرف ادارات، فهرست مشترکان پرمصرف و اطلاعات مربوط به منابع آبی طبیعی نظیر چشمه‌ها و کانی‌ها تهیه کند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=124672

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.