آوین ویژه»

خبر بد برای هوادارن استقلال/ سه بازیکن استقلال دیدار با پرسپولیس را از دست دادند فوری / آغاز موج جدید حمله به اسرائیل با موشک هایپرسونیک جاده هراز یکطرفه شد پنل پشتی جادویی و نمایشگر ۶۰۰۰ نیتی/ «آیکیو ۱۵» گوشی خاصی که به زودی رونمایی می‌شود حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان بازیگر خوش صدای ایران درگذشت تهیه کننده «سنگر هفت تپه»: راه و رسم مطالبه‌گری را نمی‌دانیم جامعه ایرانی بر مدار ارزش های اسلام و انقلاب قرار دارد وداع جانگداز همرزمان پلیس کرمان با پیکر مطهر سرباز شهید عالی پور فوری/ لژیونر مشهور با استقلال توافق کرد تصرف یک منطقه دیگر در «دنیپروپتروفسک» توسط روسیه تونل توحید امشب مسدود است آمادگی۳۰۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی برای جابجایی مسافران چرا انتخاب یک شرکت مالیاتی معتبر اهمیت دارد؟ المیادین: لاریجانی به عربستان سفر می‌کند ورود سامانه بارشی به کشور در اوایل هفته آینده| کاهش دما در نقاط مختلف کشور قطع اینترنت با مغز شما همان کاری را می‌کند که ترک مواد مخدر! نماینده اوکراینی: «زلنسکی» در مراسم پاپ به دنبال نشان دادن خودش بود

7

محمد کارت: «رها» بی‌اعصاب و نفس‌گیر است اما بی‌رگ و بی‌تفاوت نیست

  • کد خبر : 103282
  • 13 آوریل 2025 - 16:41
محمد کارت: «رها» بی‌اعصاب و نفس‌گیر است اما بی‌رگ و بی‌تفاوت نیست

محمد کارت کارگردان سینما معتقد است که فیلم «رها» نسبت به مشکلات اجتماعی بی‌تفاوت نیست و به نوعی آینه جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کارت کارگردان سینما در یادداشتی به فیلم اجتماعی «رها» ساخته حسام فرهمند به تهیه کنندگی سعید خانی پرداخت.

متن یادداشت محمد کارت بدین شرح است:

«رها انگار دارد انتقام وضعیت بد اقتصادی را نه از مسئولان امر که از تماشاگرش می‌گیرد. ناراحت و بی اعصاب و نفس‌گیر است اما بی‌رگ و بی‌تفاوت نسبت به وضعیت پرفشار زندگی مردم نیست و همین شریف و عزیزش می‌کند.

ما اهالی سینما و رسانه و علاقه‌مندان سینما باید از «رها» حمایت کنیم نه به خاطر اینکه فیلم کاملی‌ست بلکه چون در این وضعیت جبرآمیز و غبارگرفته سینما سعی می‌کند آینه جامعه خود باشد.

مسئله و بحران فقر را مطرح می‌کند که چطور می‌تواند تبدیل به بهمن خانه خراب کن شود.

بازنمایی تاثیر فقر در سینما تازگی ندارد اما مگر جامعه ایران در این سال‌ها حتی یک روز هم بدون جدال تحمیل شده با این مسئله خانمان سوز داشته که سینما نخواهد دوباره و صدباره آن را بازتاب دهد؟

امید و ای کاش که بین سینمای سرخوش و سینمای سرسنگین در تولید و اکران تعادل ایجاد شود و دوباره سینمای هم‌نفس و هم سو با مردم بتواند نفس بکشد و به حیاتش ادامه دهد.‌»

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=103282

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.