آوین ویژه»

صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال با استفاده از منابع خود، مانع از ضرر مردم شدند خبرنگاران پژواک حقیقت هستند؛ افتخار می‌کنیم رسانه مردمی شجاع هستیم لرستان عاری از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان بوده است فتوحات جدید ارتش روسیه؛ رادار ساخت اسرائیل منهدم شد رایزنی مقام مصری با عراقچی و گروسی درباره پرونده هسته‌ای ایران شرکت فضایی ایلان ماسک، شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک را خرید! کره شمالی حرکت ده‌ها قایق و هواپیمای کره جنوبی را مختل کرد ایران متوقف شدنی نیست گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و قطر درباره آتش‌بس غزه کارگردان «نسیه و نقد»: دنبال ساخت مستند جعلی نبودیم خبر جدید برای دارندگان خودروهای پلاک کیش بازار دلار دوباره انتظامی شد اردوی تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان کشور در جزیره جهانی قشم آغاز شد دلخوری قهرمان کشتی ایران از مجسمه‌اش/ نصبش نکنید شبیه مغول‌هاست! دبیر جشنواره فیلم فجر از سه لابراتوار سینمایی بازدید کرد کمک به ازدواج آسان؛ از پرداخت وام تا فراهم‌کردن امکانات دعوت اپرای بزرگ مارینسکی از خواننده ایرانی دهه هفتادی این ایستگاه های مترو آخر هفته تعطیل است

7

بزرگترین پایانه مکانیزه غلات ایران به پیشرفت ۸۴ درصدی رسید

  • کد خبر : 8079
  • 13 نوامبر 2024 - 13:29
بزرگترین پایانه مکانیزه غلات ایران به پیشرفت ۸۴ درصدی رسید

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصدی بزرگترین پایانه مکانیزه غلات کشور در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تکمیل نصب اسکلت فلزی سیلوها و اتمام عملیات بتن‌ریزی سقف سیلوها از پیشرفت 84 درصدی روند احداث بزرگ‌ترین پایانه مکانیزه غلات کشور خبر داد و اظهار کرد:روند تکمیل احداث پایانه مکانیزه غلات شماره 2 منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با ظرفیت سالانه 5 میلیون تن مشتمل بر 20 کندو به ظرفیت در جای 250 هزار تن، 6 دستگاه مکنده پرقدرت، خطوط ریلی داخلی به طول 1500 متر و دو خط گالری انتقال از اسکله تا سیلوها به طول یک کیلومتر با پیشرفت مطلوب در دست اجرا است.

وی افزود: ادامه عملیات نصب تجهیزات داخل سیلوها، نصب اسکلت فلزی برج‌های کار و خط انتقال، احداث سیلوهای صادراتی، تداوم ساخت مونوریل و باسکول‌ها و عملیات اجرایی ساختمان‌های جنبی و پشتیبانی از جمله بخش‌های مهم این عملیات اجرایی به شمار می‌روند که با توان متخصصان داخلی در دست تکمیل است.

وی کاهش ترافیک اسکله‌ها، تسریع در عملیات دریایی و به تبع آن کاهش مدت توقف در لنگرگاه و اسکله با کاهش عملیات تخلیه یک فروند کشتی از 8 به 4 روز، جلوگیری از معطلی کشتی‌ها و در نتیجه کاهش یا حذف هزینه دموراژ و افزایش ظرفیت پهلودهی کشتی‌ها را از جمله مزیت‌های بهره‌برداری از این پایانه عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پایانه مکانیزه با سرمایه‌گذاری اولیه 15 هزار و 703 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در دولت سیزدهم آغاز شد، گفت: در صورت بهره‌برداری از این پایانه مکانیزه جایگاه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در راهگذر ترانزیتی شمال – جنوب به عنوان یکی از کانون‌های مهم تخلیه و بارگیری غلات تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=8079

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.