آوین ویژه»

تداوم افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای خوزستان ماریا کورینا ماچادو برنده صلح نوبل شد؛ دست ترامپ کوتاه ماند شبکه ادبی بریکس در برزیل تأسیس شد رونمایی از شهاب سنگ سیارکی ایران و خاورمیانه مصوبات جدید بنیاد ملی علم ایران برای حمایت از رساله‌های دکتری تجلیل کمیسیون امنیت ملی مجلس از خدمات فراجا جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی: ۹ دی حماسه دیروز و قطب‌نمای امروز است جدیدترین تقویم آزمون‌های علوم پزشکی؛ زمان برگزاری آزمون‌های لغو شده شخصیت‌شناسی از روی لباس؛ مدل و رنگ چه راز‌هایی را فاش می‌کنند آغاز به کار دهمین کنگره ملی اعتکاف در مشهد ساترا نقش مهمی در آینده صنعت صوت و تصویر فراگیر دارد آخرین آمار از آرای انتخابات آمریکا /ترامپ برای پیروزی به چند رای نیاز دارد؟ ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ها اعلام شد (۷ اسفند) افتتاح کانون ارزیابی مدیران میانی وزارت کشور سفر رؤسای سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به اردن رفاهیات دانشجویی به ویژه خوابگاه از روز اول دغدغه من بود به وقت شکستن سکوت؛ زنان ایرانی قلب تپنده انسجام ملی شدند تشییع نمادین پیکر شهید سید حسن نصرالله در عراق+ عکس

4

بهره برداری از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی دامپزشکی به زودی

  • کد خبر : 65280
  • 11 فوریه 2025 - 13:31
بهره برداری از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی دامپزشکی به زودی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به زودی از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی دامپزشکی بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه‌شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۳ نشست خبری رئیس سازمان دامپزشکی در محل این سازمان برگزار شد. علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این نشست گفت: در مدیریت جدید قرار است عملکرد سازمان ۳ ماهه منعکس و پاسخگو سوالات باشد.

وی افزود: در نظر داریم مدیریت مشارکتی داشته باشیم تا تصمیم‌گیری‌ها به موقع باشد. ستادی تشکیل شده تا مسائل و مشکلات حوزه دامپزشکی سراسر کشور بدون واسطه به رئیس سازمان برسد.

وی در ادامه به اقدامات بهداشتی سازمان دامپزشکی در حوزه دام و طیور پرداخت و عنوان کرد: در حوزه طاعون نشخوار کوچک شاهد کاهش چشمگیر این بیماری در کشور هستیم. در گذشته بیش از ۱۰۰ کانون این بیماری در حیوانات وحشی بود که امروز به یک مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: بیماری لمپی اسکین که ویروسی و وارداتی است در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته کانون بیماری ۶۳ درصد کاهش یافته است. در حوزه‌های کانون‌های بیماری‌های سیاه زخم ۳۷ درصد و آبله ۴۶ درصد کاهش را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه هاری که بیماری مشترک دام و انسان است ۳۳ درصد کانون بیماری کاهش یافته در حوزه تب مالت این عدد ۲۱ درصد شده است.
کاهش کانون بیماری طیور

رفیعی پور در ادامه نشست به اقدامات بهداشتی در حوزه کانون‌های بیماری طیور اشاره کرد و گفت: بیماری به دو شکل تلفات ناشی از بیماری و عادی مثل قطعی برق اتفاق می‌افتد. در ۱۰ ماهه امسال از یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون قطعه جوجه ریزی تلفات به ۳.۲ درصد رسیده که در سال گذشته ۵.۶ درصد بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از رونمایی سامانه جدید در حوزه دامپزشکی خبر داد و گفت: به زودی از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی دامپزشکی با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: هدف اصلی این سامانه حذف آنتی بیوتیک، جلوگیری قاچاق دارو و… است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=65280

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.