آوین ویژه»

دهک‌های اول تا هفتم فقط ۳ روز وقت دارند؛ همین امروز اقدام کنید روایت یک عکاس از ثبت تصویری صادقانه؛ وقتی قاب تهران پاسخ دروغ صهیون شد توضیحات دانشگاه صنعتی اصفهان درباره حادثه آتش‌سوزی در خوابگاه دانشجویان معاون استاندار تهران: رفع موانع اقتصادی در دستور کار فرمانداری شهریار باشد سازمان ملل خطاب به غربی‌ها: از تشدید بیشتر تنش‌ها در اوکراین خودداری کنید کشف یک فقره کلاهبرداری اینترنتی به ارزش ۳۸۰ میلیون در اردستان ۳ برنامه جدید دانشگاه علم و صنعت در حوزه علم و فناوری  بازار قم در آستانه نوروز ۱۴۰۴ جزئیات پذیرش کاردانی فنی‌حرفه‌ای اعلام شد؛ آغاز انتخاب رشته از فردا سرمایه‌گذاری ۱.۸ میلیون دلاری دوج/ جهش چشم‌گیر DOGE در راه است؟! منبع عبری: هیچ کشوری تمایلی به همکاری برای خلع سلاح حماس ندارد محور دامغان_کیاسر بازگشایی شد ضریب نفوذ بیمه در لرستان پایین‌تر از میانگین کشوری است شهادت 3 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست فلسطینیان دارای حق مسلم برای دفاع از خود و مقاومت در برابر اشغال هستند پوستر «رها» منتشر شد لاریجانی با وزیر دفتر سلطنتی عمان دیدار و گفتگو کرد تمسخر زلنسکی به سبک ترامپ کوچک/ «۳۸ روز تا قطع پول توجیبی»!+ فیلم

4

تب برفکی تولید شیر خام را تنها 2 درصد کاهش داد

  • کد خبر : 202526
  • 03 دسامبر 2025 - 22:47
تب برفکی تولید شیر خام را تنها 2 درصد کاهش داد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تأثیر بیماری تب برفکی بر تولید شیرخام را بین دو تا دو و نیم درصد اعلام کرد و گفت میزان درگیری واحدهای دامی با این بیماری حدود بیست درصد بوده اما این میزان تأثیر منفی بر تولید شیر و گوشت کشور ندارد.

اقتصادی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و صنایع وابسته با اشاره به اینکه استان‌های تهران و اصفهان بیشترین درگیری را با تب برفکی داشته‌اند، افزود: این دو استان جزو تولیدکنندگان اصلی شیرخام هستند و با وجود شدت بیماری هیچ اختلالی در تولید ایجاد نشده است.

وی درباره کاهش شیردهی دام‌های مبتلا توضیح داد: کاهش تولید تنها برای چند هفته رخ می‌دهد اما با مراقبت و تیمار مناسب، دام‌ها به سرعت به سطح تولید قبلی بازمی‌گردند و نگرانی درباره کاهش دائمی تولید بی‌اساس است.

ابتلای 8 هزار رأس دام به تب‌برفکی در اصفهان/در کنترل بیماری موفق عمل کردیم

رفیعی پور با اشاره به کنترل سویه جدید تب برفکی گفت: با اجرای واکسیناسیون سراسری، خاتمه این بیماری به‌زودی اعلام خواهد شد. او درباره تأمین واکسن نیز اظهار داشت بذر واکسن در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار گرفته و دست‌کم پنجاه تا شصت میلیون دز واکسن جدید در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از هشت میلیون دز واکسن وارد کشور شده و دو میلیون دز دیگر نیز از طریق شرکت‌های مورد تأیید ترکیه در حال واردات است.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=202526

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.