آوین ویژه»

۳۰ درصد بازار کار در دست دهه هفتادی‌ها؛ نسل Z آماده ورود به صحنه است مخالفت قاطع روسیه با استقرار نیروهای خارجی در اوکراین تداوم آوارگی صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی یک سال پس از آتش‌بس دیدار وزیر علوم طالبان با ولایتی یمن: سوریه حق دارد به حمله اسرائیل پاسخ دهد معتمدیان: امسال ۲۵۰ هزار تبعه غیر مجاز در استان تهران دستگیر شدند رتبه قم در جدول توزیع اعتبارات ملی باید ارتقا یابد قیافه: شرق ایران دروازه طلایی پیوند اقتصاد ملی با آسیای میانه است نظری: بودجه دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند بنیاد کرامت رضوی ۱۵۰۰ بسته یلدایی بین کودکان بی سرپرست توزیع کرد رونمایی از برگ برنده چین در آسمان انس و دلار، اهرم طلا و سکه شدند محرومیت شجاع خلیل زاده قطعی است؟ هفتمین باخت متوالی ایرانیان قم در یک بازی خانگی زاخارووا: غرب حق ندارد تحریم‌ها علیه ایران را احیا کند نقش مدیر آپارات و فیلیمو در شرکت امن افزار گستر شریف چیست؟ فیلم‌های بلند جشنواره مقاومت معرفی شدند؛ از «سینما متروپل» تا «صیاد» نخست‌وزیر عراق: روابط همزمان با ایران و آمریکا، یک مزیت برای کشور ماست

8

آغاز برداشت گندم در هرمزگان

  • کد خبر : 98278
  • 05 آوریل 2025 - 18:30
آغاز برداشت گندم در هرمزگان

بندرعباس- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از برداشت گندم در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رضا امیر زاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال زراعی جاری، ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافته که فرایند کاشت از مهرماه آغاز و برداشت تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به عملکرد مناسب کشت گندم در استان افزود: میانگین تولید در واحد سطح، ۴.۲ تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود تولید نهایی گندم در استان به حدود ۶۵ هزار تن برسد.

امیرزاد همچنین از برنامه‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی برای پشتیبانی از گندم‌کاران خبر داد و گفت: تأمین کودهای شیمیایی، ارائه مشاوره‌های فنی و نظارت مستمر کارشناسان بر روند کاشت و داشت از مهم‌ترین اقدامات حمایتی امسال بوده است.

در همین راستا، الهام اسدپور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز از ردیابی آفات در سطح ۳۳ هزار و ۵۵۵ هکتار از مزارع گندم استان خبر داد و افزود: تا کنون مبارزه شیمیایی با سن مادر در سطح ۷ هزار و ۷۲ هکتار و مبارزه با پوره سن در سطح ۲ هزار و ۵۶۰ هکتار انجام شده است.

برداشت زودهنگام گندم در استان هرمزگان، علاوه بر تقویت امنیت غذایی کشور، نشان‌دهنده‌ی نقش برجسته این استان در پیشبرد کشاورزی خارج از فصل و بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های اقلیمی آن است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=98278

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.