آوین ویژه»

فتح اللهی: ورزشکاران سفیران فرهنگ اهدای خون هستند میزبان دربی ۱۰۶ پایتخت اعلام شد اعلام فهرست جدید کالاهای مشمول استاندارد اجباری امروز آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره دانشجوی نمونه ۱۴۰۳ پاکستان: برای تنش‌زدایی بین واشنگتن و تهران نقش‌آفرینی می‌کنیم قیمت طلا ۱۸ عیار به سیم آخر زد (پنجشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۴) کشاورزان مدیریت آبیاری باغات را در دستور کار قرار دهند سفیر قزاقستان: امکان گسترش مناسبات اقتصادی با مازندران فراهم است لغو پرواز باعث جا ماندن پیکان از جام حذفی شد نخستین دوره لیگ سنگنوردی کشور در همدان لاوروف: آمریکا می‌خواهد خط لوله «ترک استریم» را غیرفعال کند/ بازی کثیف «بایدن» کلاس‌های مهد قرآنی در دارالقرآن و فرهنگسرای «بنک» آغاز شد مسابقات رایان در ایستگاه پایانی؛ رویارویی نخبگان از استرالیا تا چین عبور از بحران آب نیازمند هم‌افزایی مردم، رسانه‌ها و مسئولان است فرزین: عرضه ارز با نرخ توافقی افزایش می‌یابد دیدار و گفتگوی وزیر علوم با چهره ماندگار حکمت و ادب فارسی آئین تکریم و معارفه استاندار زنجان توافق پرسپولیس با دومین بازیکن خارجی

8

آغاز برداشت گندم در هرمزگان

  • کد خبر : 98278
  • 05 آوریل 2025 - 18:30
آغاز برداشت گندم در هرمزگان

بندرعباس- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از برداشت گندم در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رضا امیر زاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال زراعی جاری، ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص یافته که فرایند کاشت از مهرماه آغاز و برداشت تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به عملکرد مناسب کشت گندم در استان افزود: میانگین تولید در واحد سطح، ۴.۲ تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود تولید نهایی گندم در استان به حدود ۶۵ هزار تن برسد.

امیرزاد همچنین از برنامه‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی برای پشتیبانی از گندم‌کاران خبر داد و گفت: تأمین کودهای شیمیایی، ارائه مشاوره‌های فنی و نظارت مستمر کارشناسان بر روند کاشت و داشت از مهم‌ترین اقدامات حمایتی امسال بوده است.

در همین راستا، الهام اسدپور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز از ردیابی آفات در سطح ۳۳ هزار و ۵۵۵ هکتار از مزارع گندم استان خبر داد و افزود: تا کنون مبارزه شیمیایی با سن مادر در سطح ۷ هزار و ۷۲ هکتار و مبارزه با پوره سن در سطح ۲ هزار و ۵۶۰ هکتار انجام شده است.

برداشت زودهنگام گندم در استان هرمزگان، علاوه بر تقویت امنیت غذایی کشور، نشان‌دهنده‌ی نقش برجسته این استان در پیشبرد کشاورزی خارج از فصل و بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های اقلیمی آن است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=98278

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.