آوین ویژه»

تکمیل پروژه های نیمه تمام استان زنجان با خلق منابع جدید زمزد آقاخان به قیمت ۶۰۰ میلیارد تومان خریداری شد سفر روس‌ها به ایران؛ قرارداد اجرایی خط‌آهن رشت ــ آستارا به زودی امضا می‌شود فیفا انتخاب عربستان سعودی به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ را تأیید کرد ساعت داربی تغییر کرد اولین آئین نامه جذب استاد ثابت حوزه‌های علمیه خواهران ابلاغ شد بهروز شعیبی: هیچ اثری را از جشنواره حذف نکردم؛ خط قرمز موضوعی نداریم کمیسیون تلفیق اعتبارات استانی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را افزایش داد خوشحالی سقزی‌ها از قهرمانی مبین عظیمی بهبود راه‌های ارتباطی جاجرم و گرمه مطالبه جدی مردم است خط پایان پرسپولیس و باقری در موقعیت جدید؛ موقعیت سوم در خطر است! آیه ۱۱۲ سوره هود؛ استقامت جمعی ، رمز پیروزی حمله هوایی آمریکا به الحدیده یمن در ۴ نوبت ۲۱۵ فقره پرونده تخلف صنفی در استان بوشهر تشکیل شد اجرای تمهیدات ترافیکی روز قدس در البرز افزایش بالای ۴۰ درصدی حقوق کارمندان دولت؛ واقعیت یا شایعه | کارکنان دولت بخوانند پیش بینی قیمت دلار با سیگنال شدید ریزشی شورا سقف درآمدشهرسازی را کوتاه کند؛ غیب شدن یک ردیف درآمدی

8

تلفات ۵ راس بره در ساری؛ مورد جدیدی از تب برفکی مشاهده نشد

  • کد خبر : 96069
  • 01 آوریل 2025 - 0:17
تلفات ۵ راس بره در ساری؛ مورد جدیدی از تب برفکی مشاهده نشد

ساری- مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به تلف شدن پنج راس بره در کلیجانرستاق ساری گفت: مورد مشکوک یا جدیدی از بیماری تب برفکی در استان گزارش نشده است.

حمزه آقاپور کاظمی در گفت وگو با خبرنگار مهر در واکنش به انتشار کلیپی در فضای مجازی درباره شیوع بیماری تب برفکی در روستای پرویج آباد از توابع بخش کلیجانرستاق شهرستان ساری، افزود: بلافاصله پس از انتشار این کلیپ در دهم فروردین ۱۴۰۴، تیم عملیاتی مراقبت و پایش بیماری‌های دامی اداره دامپزشکی ساری برای بررسی به دامداری مذکور اعزام شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های میدانی، ۵ رأس تلفات بره (با سن حدود ۲ تا ۳ هفته) مشاهده شد که متأسفانه به دلیل فساد لاشه‌ها، امکان نمونه برداری وجود نداشت.

وی با بیان این که دامدار پیش از این، هیچ گزارشی از تلفات یا علائم مشکوک به بیماری به اداره دامپزشکی ارائه نکرده بود، افزود: با توجه به تأخیر در گزارش دهی، شواهدی مبنی بر صحت آمار تلفات منتشرشده در فضای مجازی وجود ندارد و صرفاً همین تعداد ۵ رأس دامی که در بازدید میدانی مشاهده شد تأیید می‌شود اما بر اساس اعلام دامدار، تلفات متوقف شده و وضعیت با توجه به اقدامات دامپزشکی تحت کنترل است.

آقاپور کاظمی یادآور شد: پایش مجدد بیماری در منطقه انجام شد و خوشبختانه هیچ مورد مشکوک یا جدیدی از بیماری گزارش نشد. همچنین، توصیه‌های درمانی، بهداشتی و قرنطینه‌ای به دامداران و دهیاری ارائه شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: از آنجا که اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی همواره مانع بروز بیماری نمی‌شود و صرفاً باعث افزایش ایمنی دام‌ها و کاهش خطر شیوع می‌گردد، از همه دامداران عزیز تقاضا داریم جهت جلوگیری از بروز یا شیوع بیماری و کاهش خسارات اقتصادی هرگونه مورد مشکوک یا تلفات غیرعادی را بلافاصله به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها گزارش دهند تا همکاران دامپزشکی همانگونه که در هنگام نیاز به واکسیناسیون و سم‌پاشی به درخواست آنان پاسخ می‌دهند با اقدامات به موقع، از گسترش بیماری و خسارات اقتصادی جلوگیری کنند.

.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=96069

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.