آوین ویژه»

بمب نقل و انتقالات استقلال ترکید/ ملی‌پوش خارجی در راه تهران! آسیب‌های هفت‌گانه پژوهش‌های حوزوی از نگاه آیت‌الله العظمی مظاهری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در کنگان برگزار می شود درگیری میان نمایندگان پارلمان گرجستان به بستری شدن یک نماینده انجامید حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی از سمت نوار غزه بررسی لایحه الحاق دولت به معاهده همکاری اسلامی در صحن علنی مجلس ریزش بزرگ اشتغال نزدیک است؛ دولت باید فوراً وارد عمل شود نمایشگاه نقاشی با یادی از سهراب سپهری برگزار می‌شود عامل پنهان در مهاجرت «اتباع» و افزایش بیکاری در اصفهان| وقتی «افغانی» از «ریال» پیشی می گیرد موردی از آنفلوانزای پرندگان در استان سمنان گزارش نشده است بیوته: ورود فاضلاب به قره‌سو مهار شود شب اول مراسم مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد سید محمد خاتمی و فاطمه مهاجرانی در مراسم سالگرد درگذشت زهرا شجاعی زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۵ اعلام شد منطقه ویژه هوش مصنوعی زرین‌شهر پیشران سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان است حمله راکتی مقاومت به سدیروت ۸.۵ کیلومتر آزادراه تهران – شمال تا سه سال آینده تکمیل می‌شود «سوپر من» یادآور خباثت رژیم صهیونیستی در فلسطین شد

8

۵ اسیر لبنانی آزاد شدند

  • کد خبر : 84242
  • 11 مارس 2025 - 20:15
۵ اسیر لبنانی آزاد شدند

منابع لبنانی از آزادی ۵ اسیر لبنانی در بند رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، الاخبار از اتمام روند آزادی پنج اسیر لبنانی در بند رژیم صهیونیستی خبر داد.

خبرنگار المیادین نیز از آزادی چند اسیر لبنانی در بند رژیم صهیونیستی و تحویل آنها از سوی صلیب سرخ به طرف لبنانی در الناقوره خبر داد.

این افراد در ماههای ژانویه و فوریه گذشته از سوی اشغالگران به اسارت گرفته شده بودند.

از سوی دیگر مورگان اورتگاس، فرستاده ویژه آمریکا به لبنان اعلام کرد که پنج اسیر لبنانی در بند اسرائیل آزاد شدند.

وی افزود که تعداد دقیقی از اسیران لبنانی که در بند رژیم صهیونیستی هستند، در اختیار ندارد.

اورتگاس تصریح کرد: ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای اطمینان از آزادی سایر اسیران تلاش می‌کنیم. ما کارگروه‌های دیپلماتی را برای حل مشکلات میان لبنان و اسرائیل همچون مساله خط آبی و دیگر مسائل راه اندازی کرده‌ایم و من خوش‌بین هستم که مساله پنج نقطه مرزی حل شود.

از سوی دیگر آکسیوس به نقل از مسئول آمریکایی اعلام کرد که دولت ترامپ از چند هفته قبل میان رژیم صهیونیستی و لبنان میانجی گری کرده است و هدف از این میانجی گری تقویت آتش بس در لبنان و دست یابی به توافق درباره گامهای بعدی است.

این مقام آمریکایی بیان کرد: همه بر حفظ آتش بس در لبنان پایبند هستند. ما به دنبال برگزاری نشست های فوری کارگروهها درباره لبنان برای حل مشکلات باقیمانده هستیم.

پیش از این نیز دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نشستی امروز در «الناقوره» در جنوب لبنان با مشارکت نمایندگان رژیم صهیونیستی، لبنان، آمریکا و فرانسه برگزار شد.

در بیانیه دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است که در این نشست بر سر تشکیل سه کارگروه مشترک برای تقویت ثبات در منطقه توافق شد.

در این بیانیه اشاره شده است که این کارگروه‌ها درباره پنج نقطه ای که ارتش اسرائیل در جنوب لبنان از آن عقب نشینی نکرده را نیز بررسی می کنند.

همچنین این کارگروه‌ها نقاط مرزی مورد اختلاف و خط آبی و مساله بازداشت شدگان لبنانی در فلسطین اشغالی را بررسی خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=84242

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.