آوین ویژه»

استقبال «گوترش» از مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا سیاح: حکومت باید رمزدارایی‌‌ها را آزاد کند و به رسمیت بشناسد رویدادهای مهم اعضای «بریکس» در حوزه‌های اقتصاد، سیاست، فرهنگ، علم و آموزش اعلام اسامی داوران بخش معارف مسابقات سراسری قرآن کریم ” گنگ” فیلیمو توقیف شد قیمت‌گذاری دستوری و ناترازی انرژی متهمان کاهش سود صنایع تاکید هند و افغانستان بر گسترش همکاری در حوزه بهداشت و درمان تصادف در محور سیراف – عسلویه؛ راننده جان باخت نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد برای دانشگاه آزادی‌ها اعلام شد سامانه فروش نان در مشهد دچار اختلال شده است وضعیت سوریه بحرانی شد/ آخرین وضعیت شهر حلب بازخوانی میشل فوکو در قالب درس گفتار تاریخ جنون نماینده ولی فقیه در سمنان: حامی دولت چهاردهم هستیم قیمت طلا و سکه امروز 19 آذر/ افزایش قیمت؟ + جدول رسانه‌های فارسی زبان و بهره‌برداری از نظریه سگ هار در جنگ روانی علیه ایران بانوی فوتبالیست کردستانی به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شد آمادگی شهرداری آستارا در پی هشدار بارش سنگین برف تحقق وعده ۳ هزار میلیارد ریالی وزیر راه و شهرسازی برای راه‌آهن اردبیل

21

جان باختن ۱۵۰ نفر در تصادفات شرق استان کرمان طی سال جاری

  • کد خبر : 78000
  • 02 مارس 2025 - 18:29
جان باختن ۱۵۰ نفر در تصادفات شرق استان کرمان طی سال جاری

بم – رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم گفت: در سال گذشته حدود ۱۵۰ نفر در شرق استان کرمان جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صدیقی ظهر یکشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان بم با تأکید بر آمار بالای تصادفات در شرق استان کرمان گفت: در سال گذشته حدود ۱۵۰ نفر در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند که نیمی از آنان در صحنه حادثه و نیمی دیگر در مسیر انتقال به بیمارستان یا در بیمارستان فوت کرده‌اند.

وی افزود: استان کرمان با یک هزار و ۳۹۴ فوتی تصادفات رانندگی در جایگاه چهارم کشور قرار دارد و استان سیستان و بلوچستان نیز با یک هزار و ۴۳۶ فوتی، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین تصادفات برای سیستم بهداشت و درمان کشور گفت: سهم هزینه‌های تصادفات از تولید ناخالص ملی، گاهی تا ۷ درصد نیز تخمین زده می‌شود، در حالی که کمتر از ۴ درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های بهداشت و درمان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بم ادامه داد: با توجه به افزایش آمار تصادفات در ایام نوروز، دانشگاه علوم پزشکی بم با همراهی وزارت بهداشت، کمپین «نه به تصادف» را از ابتدای اسفندماه آغاز کرده است.

صدیقی، افزود: هدف اصلی این پویش، ارتقای فرهنگ رانندگی ایمن و کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات جاده‌ای است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=78000

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.