آوین ویژه»

سانحه تصادف در جاده اصفهان به دلیجان پنج مصدوم و فوتی بر جای گذاشت وضعیت منابع آبی شاهرود پروازهای همدان ـ مشهد به‌زودی ازسر گرفته می‌شود نماینده کنگره آمریکا: مسئله ایران نیست، بلکه دلار، نفت و اسرائیل است خاتمی: به ملت آمریکا می‌گوییم این رئیس جمهور مایه آبروریزی شماست بیت ‌کوین به ۷۷,۰۰۰ دلار سقوط می‌کند؟ تاکید قانون بر حرکت تدریجی ته‌لنجی به‌سمت تجارت هدفمند مرکز تصویربرداری بهار؛ پایانی بر صف های طولانی MRI در خراسان جنوبی ششمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) فراخوان داد بیش از یک میلیون داده و اطلاعات در ایستگاه‌های هواشناسی تولید شد ایران آمادگی خوبی برای مقابله حملات احتمالی آمریکا و «اسرائیل» دارد توضیحات وزارت خارجه لبنان درباره «احضار» سفیر ایران جزییات بهسازی 10 بزرگراه پایتخت؛ این بزرگراه ها در اولویت هستند برنامه‌ریزی جامع مدیریت ترافیک در تاسوعا و عاشورا در دیلم انجام شود شراره رخام: نوید محمدزاده با زنش مثل یک جنس رفتار کرد عراق: اردوگاه الهول امنیت تمام منطقه را تهدید می‌کند بهره ‎برداری از پروژه‌های عمرانی ویژه زنان در ۸ منطقه تهران سرنگونی ۹ پهپاد اوکراینی بر فراز مناطق مختلف روسیه

4

بهره برداری از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی دامپزشکی به زودی

  • کد خبر : 65280
  • 11 فوریه 2025 - 13:31
بهره برداری از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی دامپزشکی به زودی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به زودی از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی دامپزشکی بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه‌شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۳ نشست خبری رئیس سازمان دامپزشکی در محل این سازمان برگزار شد. علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این نشست گفت: در مدیریت جدید قرار است عملکرد سازمان ۳ ماهه منعکس و پاسخگو سوالات باشد.

وی افزود: در نظر داریم مدیریت مشارکتی داشته باشیم تا تصمیم‌گیری‌ها به موقع باشد. ستادی تشکیل شده تا مسائل و مشکلات حوزه دامپزشکی سراسر کشور بدون واسطه به رئیس سازمان برسد.

وی در ادامه به اقدامات بهداشتی سازمان دامپزشکی در حوزه دام و طیور پرداخت و عنوان کرد: در حوزه طاعون نشخوار کوچک شاهد کاهش چشمگیر این بیماری در کشور هستیم. در گذشته بیش از ۱۰۰ کانون این بیماری در حیوانات وحشی بود که امروز به یک مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: بیماری لمپی اسکین که ویروسی و وارداتی است در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته کانون بیماری ۶۳ درصد کاهش یافته است. در حوزه‌های کانون‌های بیماری‌های سیاه زخم ۳۷ درصد و آبله ۴۶ درصد کاهش را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه هاری که بیماری مشترک دام و انسان است ۳۳ درصد کانون بیماری کاهش یافته در حوزه تب مالت این عدد ۲۱ درصد شده است.
کاهش کانون بیماری طیور

رفیعی پور در ادامه نشست به اقدامات بهداشتی در حوزه کانون‌های بیماری طیور اشاره کرد و گفت: بیماری به دو شکل تلفات ناشی از بیماری و عادی مثل قطعی برق اتفاق می‌افتد. در ۱۰ ماهه امسال از یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون قطعه جوجه ریزی تلفات به ۳.۲ درصد رسیده که در سال گذشته ۵.۶ درصد بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از رونمایی سامانه جدید در حوزه دامپزشکی خبر داد و گفت: به زودی از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی دامپزشکی با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: هدف اصلی این سامانه حذف آنتی بیوتیک، جلوگیری قاچاق دارو و… است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=65280

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.