آوین ویژه»

موضوع ترافیک با طرح خودروی متصل کنترل می‌شود| جزئیات طرح چیست؟ صالحی امیری: دولت به دنبال تقویت بوم گردی هاست اعلام زمان‌بندی انتخاب واحد تکمیلی در واحد تهران جنوب ۶ پروژه رباط کریم با حضور معاون عمرانی وزیر کشور افتتاح شد چشم انتظاری بازنشستگان به پایان رسید یدیعوت آحارونوت: دادگاه نتانیاهو زیر زمین برگزار می‌شود حضور کرمانشاه در جشنواره جهانی خوراک ۲۰۲۵ چین پلاک انرژی ساختمان در اصفهان رونمایی می‌شود نگرانی صهیونیست‌ها بعد از سخنرانی اخیر «نعیم قاسم» جزئیات شیوه برگزاری کلاس‌های درس در دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت ۴۵ راهنمای گردشگری در بناهای تاریخی قزوین جشنواره کن؛ نگاه به کیفیت صنعت جهانی سینما یا کیف پول؟ معاون استاندار خراسان رضوی به معلم ابتدایی‌ خود ادای احترام کرد دفاع از پایان‌نامه استفاده از هوش‌ مصنوعی به‌جای قاضی شاخص کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 15بهمن 1404/ هوای پایتخت پاک است قاچاقچی دستگاه تولید رمز ارز در ملایر محکوم شد اجرای ۳محور عدالت آموزشی در سمنان؛ اولویت‌های تحول نظام تعلیم اعلام شد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه اول سلامت و رفاه در رتبه‌بندی تایمز

9

کانون‌های بیماری تب برفکی در کشور ۵۰ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 45338
  • 07 ژانویه 2025 - 17:51
کانون‌های بیماری تب برفکی در کشور ۵۰ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بررسی‌ها از دی ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که کانون های تب برفکی در کشور ۵۰ درصد کاهش کاهش داشته است به طوری که تعداد این کانون ها از ۶۶ کانون در سال گذشته اکنون به ۳۰ کانون کاهش یافته است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: برای افزایش بهره وری در بخش‌های سنتی و صنعتی کشاورزی باید ارزش افزوده مناسبی ایجاد کنیم که با افزایش علم و فناوری مراکز آموزشى و تحقیقاتی از جمله بیوتکنولژی امکان پذیر است.

وی افزود:  17 میلیون تن تولیدات خام دامی در سال تولید داریم که برای اینکه این بهره‌وری رو به حداکثر برسد، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و همه اقدامات علمی و فنی تولید را ارتقا می دهیم.

تشدید نظارت‌های دامپزشکی برای تب برفکی
هیچ اپیدمی بیماری در سه سال گذشته نداشته‌ایم

وی تصریح کرد: باکمک علم بیوتکنولژی در کشور در حوزه تولید، خوراک، واکسن، دارو، مکمل‌های غذایی‌، سموم و حتی ضدعفونی کننده ها ورود علم بیوتکنولوژی پیشرفت و ارتقا تولید داشته ایم و با افتخار می‌توان اکنون اعلام کرد که در کشور ساله است ما هیچ اپیدمی بیماری نداشته ایم.

رفیعی‌پور،گفت:  اینکه تولید دامی امروز  وضعیت خوبی دارد مدیون زحمات دانشمندان در حوزه موسسات تحقیقات پژوهشی دولتی و خصوصی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد:مرجع به هر صورت صلاحیت دار این موضوع در حوزه بیماری های دائمی مثل تب برفکی که واقعا بیماری فوق خطرناکی است, همکاران ما در حوزه‌های موسسات تحقیقات پژوهشی به کمک ما بیاند.

وی  با بیان اینکه بروز بیماری های دامی در کشور طبیعی است گفت: بررسی‌ها از دی ماه سال 1402 تا 15 دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که کانون های تب برفکی در کشور 50 درصد کاهش کاهش داشته است به طوری که تعداد این کانون ها از 66 کانون در سال گذشته اکنون به 30 کانون کاهش یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=45338

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.