آوین ویژه»

«آخرین شیهه …» به جشنواره حقوق بشر راه یافت پیرصالحی: سه ماه ذخیره دارویی داریم هواشناسی امروز؛ ۲۲ اسفندماه| رعد و برق و بارش باران در ۱۲ استان واکنش شدیداللحن ریاض به تعدی بن گویر به مسجدالاقصی تاکید بر ارتقای کیفیت برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو/ کسری تراز تجاری به ۱۷ میلیارد دلار رسید یکی از قابلیت‌های جذاب آیفون به اندروید می‌آید قیمت سکه پرواز کرد | آخرین جزئیات درباره برنامه پیش فروش سکه حمله قریب الوقوع هوایی رژیم صهیونیستی به یک برج مسکونی در غزه فرشچیان یک اندیشه مصور بود ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران برگزار می شود قیمت طلا ۱۸ عیار با سر سقوط کرد (۱۱ شهریور ۱۴۰۴) اورژانس از تصادف ۱۱ خودرو در اتوبان تهران-پردیس و مصدومیت ۳ نفر خبرداد موشک ژاپنی ماهواره ناوبری را به مقصد نرساند کدام ارز دیجیتال را بخریم؟ افتتاح و کلنگ زنی ۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در زرندیه مواضع کسبه از عوامل تخریب‌گر جداست؛ ترامپ فرمانده اغتشاشات است واکنش خداداد عزیزی به باخت تراکتور مقابل استقلال: اتفاقی نیفتاده! اپل با iOS ۱۹ عمر باتری آیفون را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد

9

کانون‌های بیماری تب برفکی در کشور ۵۰ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 45338
  • 07 ژانویه 2025 - 17:51
کانون‌های بیماری تب برفکی در کشور ۵۰ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بررسی‌ها از دی ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که کانون های تب برفکی در کشور ۵۰ درصد کاهش کاهش داشته است به طوری که تعداد این کانون ها از ۶۶ کانون در سال گذشته اکنون به ۳۰ کانون کاهش یافته است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: برای افزایش بهره وری در بخش‌های سنتی و صنعتی کشاورزی باید ارزش افزوده مناسبی ایجاد کنیم که با افزایش علم و فناوری مراکز آموزشى و تحقیقاتی از جمله بیوتکنولژی امکان پذیر است.

وی افزود:  17 میلیون تن تولیدات خام دامی در سال تولید داریم که برای اینکه این بهره‌وری رو به حداکثر برسد، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و همه اقدامات علمی و فنی تولید را ارتقا می دهیم.

تشدید نظارت‌های دامپزشکی برای تب برفکی
هیچ اپیدمی بیماری در سه سال گذشته نداشته‌ایم

وی تصریح کرد: باکمک علم بیوتکنولژی در کشور در حوزه تولید، خوراک، واکسن، دارو، مکمل‌های غذایی‌، سموم و حتی ضدعفونی کننده ها ورود علم بیوتکنولوژی پیشرفت و ارتقا تولید داشته ایم و با افتخار می‌توان اکنون اعلام کرد که در کشور ساله است ما هیچ اپیدمی بیماری نداشته ایم.

رفیعی‌پور،گفت:  اینکه تولید دامی امروز  وضعیت خوبی دارد مدیون زحمات دانشمندان در حوزه موسسات تحقیقات پژوهشی دولتی و خصوصی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد:مرجع به هر صورت صلاحیت دار این موضوع در حوزه بیماری های دائمی مثل تب برفکی که واقعا بیماری فوق خطرناکی است, همکاران ما در حوزه‌های موسسات تحقیقات پژوهشی به کمک ما بیاند.

وی  با بیان اینکه بروز بیماری های دامی در کشور طبیعی است گفت: بررسی‌ها از دی ماه سال 1402 تا 15 دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که کانون های تب برفکی در کشور 50 درصد کاهش کاهش داشته است به طوری که تعداد این کانون ها از 66 کانون در سال گذشته اکنون به 30 کانون کاهش یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=45338

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.