آوین ویژه»

ترکیه خبرنگار بی‌بی‌سی را اخراج کرد! قیمت ارز‌های دیجیتال امروز یکشنبه ۷ دی ۱۴۰۴ / بیت‌کوین و اتریوم صعودی شدند «باغ کیانوش» ۲۵ میلیاردی شد پلمب رستوران متخلف توسط پلیس اردستان جزئیات آزمون‌های ارزشیابی و ارتقای دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور معامله با خداوند بسیار پر سود است احداث مجتمع تخصصی تولید و فروش طلا در محدوده استان تهران گفت‌وگوی وزیران امور خارجه آمریکا و آرژانتین درباره تحولات ونزوئلا اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمالی کشور تا ۱۶ تیر رجزخوانی نوجوان دهه نودی در قزوین برای دشمنان انقلاب هشدار کاهش دما در پایتخت/ آغاز بارش باران و برف در اتفاعات از این تاریخ سازمان بورس حساب سهامداران را شارژ کرد + جزئیات بهترین راه حل برای شورای شهر اهواز انحلال است فیدان در جستجوی «معماری امنیتی جدید»؛ همگرایی ایران و ترکیه در سوریه؟ تاخیر در آغاز فعالیت مدارس و ادارات زاهدان گذار از ترحم به حق‌مداری درباره توان یابان؛ لزوم اقدام برای تبعیض مثبت ادعای جنجالی پریسا امامی علیه امیر قلعه‌نویی تهدید هسته‌ای ایران را با توافق متوقف کنید نه با درگیری/ ترامپ هیچ گزینه نظامی خوبی برای مقابله با ایران در اختیار ندارد

8

در ایران می‌شود بدون دیش و تجهیزات به استارلینک وصل شد؟

  • کد خبر : 27065
  • 10 دسامبر 2024 - 23:53
در ایران می‌شود بدون دیش و تجهیزات به استارلینک وصل شد؟

چندی قبل، ایلان ماسک خبر داد که می‌توان بدون نیاز به هیچ تجهیزاتی به استارلینک متصل شد. این صحبت‌های ماسک تا چه اندازه واقعی است و آیا در ایران هم امکان‌پذیر است؟ آرین اقبال در این باره توضیح داده است.

تینا مزدکی: ایلان ماسک در توییتر درباره سرویس جدید اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با عنوان «اتصال مستقیم به موبایل» (DIRECT-TO-CELL (DTC)) اظهارنظر کرد و گفت:«سیستم جدید استارلینک امکان اتصال به اینترنت را برای تلفن همراه شما فراهم می‌کند، بدون نیاز به تجهیزات اضافی یا اپلیکیشن خاص.» استارلینک به خودی خود هیجان‌انگیز است اما اینکه گفته شود، می‌توان از آن بدون نیاز به دیش یا تجهیزات خاص استفاده کرد، آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند. اما به هر حال این سوال بوجود می‌آید که کاربران ایرانی نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند یا نه؟

برای یافتن پاسخ این سوال، با آرین اقبال کارشناس شبکه، به گفت‌وگو پرداختیم. او با بیان این موضوع که در مورد استارلینک و قابلیت «اتصال مستقیم به موبایل» (DIRECT-TO-CELL (DTC)) آن، ماجرا کمی پیچیده است، گفت:«اگر بخواهیم در یک کلمه بگوییم که آیا از نظر فنی این قابلیت برای همه امکان‌پذیر است یا خیر، باید گفت خیر، آن هم به دو دلیل؛ استارلینک نیاز به پشتیبانی سخت‌افزاری و پشتیبانی شبکه موبایل دارد. بنابراین کاربران نمی‌توانند به راحتی به استارلینک متصل شوند.»

‌آیا می‌توان بدون نیاز به دیش، در ایران به استارلینک متصل شد؟

کدام اپراتورها از استارلینک پشتیبانی می‌کنند؟

او ادامه داد: «برای اینکه بتوانید با گوشی خود به شبکه متصل شوید، باید سیم‌کارت شما آن شبکه را پشتیبانی کند. در حال حاضر تنها چند اوپراتور در دنیا هستند که این شبکه را پشتیبانی می‌کنند. این اپراتورها که در سایت اصلی استارلینک نیز نام آن‌ها آمده  شامل T-Mobile  (U.S.)در آمریکا، Rogers (Canada) در کانادا، One NZ (New Zealand) در نیوزیلند، KDDI (Japan) در ژاپن، Optus (Australia)در استرالیا و Salt (Switzerland) در سوئیس می‌شوند.»

متن کامل گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۵۸۳۲۳

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=27065

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.