آوین ویژه»

پزشکیان: تصور اینکه «من» کشور را می‌توانم درست کنم غلط است؛ ما می‌توانیم! «جهنمِ» کالیفرنیا؛ چرا آتش‌نشان‌های آمریکا با سطل آب به جنگ آتش می‌روند؟+ فیلم تجدید بیعت روایت فتح با آرمان‌های سیدحسن نصرالله وزیر ارتباطات وارد یزد شد مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع می‌شود نقاشی و تصویرسازی‌های «موج نور» در موزه امام علی (ع) می‌گویند تلویزیون نمی‌بینند اما مخاطب برنامه‌ها و سریال‌ها هستند! برنامه تولید ۱.۸ میلیون تن آبزیان؛ پژوهش‌های کاربردی حمایت می‌شود دسته‌روی بزرگ ام‌المقاومه در شهرستان بابل برگزار می شود اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تصویری از ترامپ هنگام سوار شدن بر هواپیمای ریاست جمهوری + فیلم آزمون سراسری دان هاپکیدوGHA کشور در مازندران شروع شد قیمت دلار، یورو و درهم امروز چهارشنبه 9 مهر 1404/ آخرین تغییرات بازار ارز رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی وارد کرمان شد واکنش سخنگوی دولت به عذرخواهی پزشکیان از مردم ثبت ملی «گل‌غلتان»فرصتی برای جذب گردشگر و معرفی فرهنگ اصیل مردم دامغان بارش برف بهاری در گردنه‌های «ژالانه» و «ته‌ته» و برفروبی توسط راهداران استقبال از شهدای گمنام در زندان نوشهر

8

در ایران می‌شود بدون دیش و تجهیزات به استارلینک وصل شد؟

  • کد خبر : 27065
  • 10 دسامبر 2024 - 23:53
در ایران می‌شود بدون دیش و تجهیزات به استارلینک وصل شد؟

چندی قبل، ایلان ماسک خبر داد که می‌توان بدون نیاز به هیچ تجهیزاتی به استارلینک متصل شد. این صحبت‌های ماسک تا چه اندازه واقعی است و آیا در ایران هم امکان‌پذیر است؟ آرین اقبال در این باره توضیح داده است.

تینا مزدکی: ایلان ماسک در توییتر درباره سرویس جدید اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با عنوان «اتصال مستقیم به موبایل» (DIRECT-TO-CELL (DTC)) اظهارنظر کرد و گفت:«سیستم جدید استارلینک امکان اتصال به اینترنت را برای تلفن همراه شما فراهم می‌کند، بدون نیاز به تجهیزات اضافی یا اپلیکیشن خاص.» استارلینک به خودی خود هیجان‌انگیز است اما اینکه گفته شود، می‌توان از آن بدون نیاز به دیش یا تجهیزات خاص استفاده کرد، آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند. اما به هر حال این سوال بوجود می‌آید که کاربران ایرانی نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند یا نه؟

برای یافتن پاسخ این سوال، با آرین اقبال کارشناس شبکه، به گفت‌وگو پرداختیم. او با بیان این موضوع که در مورد استارلینک و قابلیت «اتصال مستقیم به موبایل» (DIRECT-TO-CELL (DTC)) آن، ماجرا کمی پیچیده است، گفت:«اگر بخواهیم در یک کلمه بگوییم که آیا از نظر فنی این قابلیت برای همه امکان‌پذیر است یا خیر، باید گفت خیر، آن هم به دو دلیل؛ استارلینک نیاز به پشتیبانی سخت‌افزاری و پشتیبانی شبکه موبایل دارد. بنابراین کاربران نمی‌توانند به راحتی به استارلینک متصل شوند.»

‌آیا می‌توان بدون نیاز به دیش، در ایران به استارلینک متصل شد؟

کدام اپراتورها از استارلینک پشتیبانی می‌کنند؟

او ادامه داد: «برای اینکه بتوانید با گوشی خود به شبکه متصل شوید، باید سیم‌کارت شما آن شبکه را پشتیبانی کند. در حال حاضر تنها چند اوپراتور در دنیا هستند که این شبکه را پشتیبانی می‌کنند. این اپراتورها که در سایت اصلی استارلینک نیز نام آن‌ها آمده  شامل T-Mobile  (U.S.)در آمریکا، Rogers (Canada) در کانادا، One NZ (New Zealand) در نیوزیلند، KDDI (Japan) در ژاپن، Optus (Australia)در استرالیا و Salt (Switzerland) در سوئیس می‌شوند.»

متن کامل گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۵۸۳۲۳

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=27065

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.