آوین ویژه»

هفته وحدت در گلستان؛ جشن همبستگی «امت احمد» در دل رنگین‌کمان اقوام اجرای یک پرفورمنس چهار ساعته در حوضچه انار عملیات برفروبی مسیر روستای لشکان اشکور بنادر ایران در سرعت تخلیه کالاهای اساسی رکورد زدند مادورو: هیچ قیمومیتی را نخواهیم پذیرفت درآمد حقوق دولتی معادن به کردستان برگردد نشست «میراث شیعی شیخ آقا بزرگ تهرانی» برگزار می‌شود برد بزرگ ذوب آهن مقابل یک مدعی؛ پیروزی خیبر مقابل آلومینیوم ارکسترسمفونیک تهران در «فلک‌الافلاک» نواخت ولودین: اوکراین دولتی تروریستی است که توسط یک نازی، رهبری می‌شود جاماندگان از سود سهام عدالت تا فردا مهلت دارند +اقدامات لازم بازگشت «بوقچی» با حسن پورشیرازی و بیژن امکانیان به آنتن تلویزیون نظارت بر مصرف برق در استان سمنان تشدید شد؛ تاکید بر پایداری برق خانگی دو تقاطع غیرهمسطح جدید تا پایان سال در قم اجرایی می شود مشکلات آب و فاضلاب خوزستان نیازمند توجه ویژه است تداوم حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف غزه تصاویری از ادای احترام مسعود پزشکیان به یک تندیس! استفاده خودروهای فاقد مجوز برای سرویس مدارس ممنوع است

7

فیضی: تب‌برفکی در اردبیل با کمترین خسارت در کشور مهار شد

  • کد خبر : 212382
  • 13 دسامبر 2025 - 22:48
فیضی: تب‌برفکی در اردبیل با کمترین خسارت در کشور مهار شد

اردبیل_ مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از کنترل بیماری تب‌برفکی در این استان خبر داد و گفت: با واکسیناسیون گسترده، میزان خسارت به حدود نیم درصد کاهش یافته که کمترین رقم در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیضی، عصر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: بیماری تب‌برفکی در این استان در مرحله کنترل قرار دارد و پیگیری شخصی استاندار و واگذاری امور تشخیص و درمان به بخش خصوصی تحت نظارت این اداره‌کل را از عوامل این موفقیت می‌باشد.

وی افزود: استان اردبیل یکی از قطب‌های تولید آبزیان و زنبور عسل کشور است و پایش در این حوزه‌ها مستمر است. بیماری‌های مهم دامی مانند تب‌برفکی با تأکید بر امنیت زیستی، قرنطینه و واکسیناسیون مدیریت می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به شناسایی سویه‌ای غیربومی (اگزوتیک) دو سال پیش، گفت: با اقدامات سریع شامل نمونه‌برداری و واکسیناسیون به‌موقع، کمترین خسارت کشور در اردبیل (حدود نیم درصد) گزارش شده است. تاکنون ۴۰ هزار رأس گاو و ۱۵۰ هزار رأس گوسفند در برابر این سویه واکسینه شده‌اند.

فیضی ادامه داد: از ۶۰ کانون شناسایی‌شده، تنها ۶ کانون فعال باقی مانده و این بیماری میان انسان و دام مشترک نیست. با ورود ۲ میلیون دُز واکسن وارداتی و آماده‌سازی واکسن ایرانی، واکسیناسیون با قدرت ادامه خواهد یافت.

وی در پایان، عملکرد موفق استان در کنترل بیماری را مرهون حمایت‌های اعتباری استاندار و تلاش بی‌وقفه مجموعه دامپزشکی دانست.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=212382

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.