آوین ویژه»

رتبه اول آذربایجان شرقی در پایش فنی مجرمین امروز جبهه حق و باطل پنجه در پنجه یکدیگر انداخته اند صادرات غیرنفتی تا آذرماه به ۴۳ میلیارد دلار رسید برای رهن در زعفرانیه چقدر باید کنار گذاشت؟ افزایش اختلافات و تهدیدات میان گروه‌های تروریستی در سوریه آمادگی ایران برای مذاکره بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک حزام الاسد به زبان عبری: غافلگیری هایی در راه است ساعت کاری ادارات یزد تغییر کرد رونمایی از آلبوم‌های موسیقی «سر در گریبان» و «بانگ دهل» رئیس‌جمهور استعفا نکند، استیضاح می‌شود ابک: ۲۶۰۰ واحد مسکن ملی همزمان با دهه فجر در مرکزی افتتاح می‌شود واکنش حماس به افشاگری «سی‌ان‌ان» درباره نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه چگونه رابطه ترامپ و نتانیاهو تیره و تار شد؟/ آیا نتانیاهو دوباره ترامپ را عصبانی خواهد کرد؟ جلسه ترمیم دستمزد ۱۴۰۳ در شورای عالی کار | صبر کارگران لبریز شده است خمین رتبه نخست تولید لوبیا در کشور را دارد میزان کمک تسلیحاتی نروژ به اوکراین فاش شد مسابقه قیمتی ارز آزاد و دولتی در پی رشد نرخ نیمایی! | افقه: به جای گرانی ارز فکری به حال تورم کنید ۱۳قانون خاص و عام برای مقابله با جرایم علیه امنیت ملی وجود دارد

7

فیضی: تب‌برفکی در اردبیل با کمترین خسارت در کشور مهار شد

  • کد خبر : 212382
  • 13 دسامبر 2025 - 22:48
فیضی: تب‌برفکی در اردبیل با کمترین خسارت در کشور مهار شد

اردبیل_ مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از کنترل بیماری تب‌برفکی در این استان خبر داد و گفت: با واکسیناسیون گسترده، میزان خسارت به حدود نیم درصد کاهش یافته که کمترین رقم در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیضی، عصر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: بیماری تب‌برفکی در این استان در مرحله کنترل قرار دارد و پیگیری شخصی استاندار و واگذاری امور تشخیص و درمان به بخش خصوصی تحت نظارت این اداره‌کل را از عوامل این موفقیت می‌باشد.

وی افزود: استان اردبیل یکی از قطب‌های تولید آبزیان و زنبور عسل کشور است و پایش در این حوزه‌ها مستمر است. بیماری‌های مهم دامی مانند تب‌برفکی با تأکید بر امنیت زیستی، قرنطینه و واکسیناسیون مدیریت می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به شناسایی سویه‌ای غیربومی (اگزوتیک) دو سال پیش، گفت: با اقدامات سریع شامل نمونه‌برداری و واکسیناسیون به‌موقع، کمترین خسارت کشور در اردبیل (حدود نیم درصد) گزارش شده است. تاکنون ۴۰ هزار رأس گاو و ۱۵۰ هزار رأس گوسفند در برابر این سویه واکسینه شده‌اند.

فیضی ادامه داد: از ۶۰ کانون شناسایی‌شده، تنها ۶ کانون فعال باقی مانده و این بیماری میان انسان و دام مشترک نیست. با ورود ۲ میلیون دُز واکسن وارداتی و آماده‌سازی واکسن ایرانی، واکسیناسیون با قدرت ادامه خواهد یافت.

وی در پایان، عملکرد موفق استان در کنترل بیماری را مرهون حمایت‌های اعتباری استاندار و تلاش بی‌وقفه مجموعه دامپزشکی دانست.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=212382

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.