آوین ویژه»

خودروسازان بدون مجوز حق افزایش قیمت ندارند معامله ۵۸۶ کیلوگرم شمش طلا در بورس طی هفته گذشته تولید محتوای هدفمند موتور محرک توسعه شهرستان فردیس است فقط ۵۰ درصد مواد معدنی زنجان با بارنامه حمل می‌شود فردا مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران فعال است ویژه برنامه ایام فاطمیه در قالب تئاتر در قروه اجرا می‌شود افتتاح ۴ شهردخت در پایتخت ارسال بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه رویداد «برای ایران» بنین از ورود نظامیانی از نیجریه و ساحل عاج به کشورش خبر داد جریمه ۵۰۰۰ دلاری استقلال امشب نهایی شد! تشریح برنامه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای سال ۱۴۰۴ دولت یارانه دو دهک دیگر را هم حذف می‌ کند؛ نحوه اعتراض را بدانید + جزئیات مطالعه تطبیقی اخلاق خانواده، پزشکی و زیستی در اسلام و مسیحیت واکنش دمشق به اخبار عقب نشینی ارتش سوریه از حماه بهترین و بدترین‌های تاریخ خودروسازی ایران «یک طرح ساده» زندگی مردم بعد از جنگ ۱۲ روزه است؛ مستندسازی در دل بحران استقرار ایستگاه راداری روسیه در کالینینگراد شبیه سازی دقیق و نابودی اهداف مهم در بندر ایلات سرزمین‌های اشغالی

8

بیوته: تعامل میان نخبگان و فعالان اقتصادی باید گسترش یابد

  • کد خبر : 177143
  • 22 اکتبر 2025 - 16:12
بیوته: تعامل میان نخبگان و فعالان اقتصادی باید گسترش یابد

اردبیل-رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تقویت تعامل نخبگان و فعالان اقتصادی راهی برای جهش توسعه استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احد بیوته عصر چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیلبا تأکید بر لزوم گسترش تعامل سازنده میان نخبگان علمی و فعالان اقتصادی استان، اظهار کرد: این هم‌افزایی را پیش‌شرط تحقق توسعه متوازن و پایدار در اردبیل است.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیوند مؤثر میان دانش، تجربه و سرمایه هستیم. نخبگان علمی ما ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه‌های دانش‌بنیان، فناوری‌های نو و ایده‌های خلاق دارند و اگر این ظرفیت‌ها با توانمندی بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های اجرایی همراه شود، می‌توان مسیر رشد اقتصادی استان را متحول کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ضمن اشاره به جایگاه ویژه استان در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی بیان کرد: اردبیل از منابع انسانی توانمند و مزیت‌های اقتصادی فراوانی برخوردار است؛ اما تحقق رشد واقعی زمانی ممکن است که ارتباط دانشگاه، صنعت و مدیریت اجرایی به شکلی نظام‌مند برقرار شود. ما باید از تفکر جزیره‌ای فاصله بگیریم و نگاه شبکه‌ای و هم‌افزا را جایگزین کنیم.

بیوته با تأکید بر نقش شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رفع موانع تولید تصریح کرد: این شورا می‌تواند بستری برای تبادل نظر نخبگان دانشگاهی، فعالان اقتصادی و تصمیم‌گیران اجرایی باشد تا راهکارهای عملی و مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی ارائه شود. مجلس نیز آماده است تا در حوزه قانون‌گذاری و نظارت، از تصمیمات و مصوبات این شورا حمایت کند.

گفتنی است در پایان این نشست، جمعی از فعالان صنعتی و معدنی استان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و مقرر شد کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مصوبات و تسهیل ارتباط میان دانشگاه‌ها، واحدهای صنعتی و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=177143

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.