آوین ویژه»

درقسمت پایانی مستند «کارخونه» چه خواهد گذشت؟ ۴۳۰۰ بازرسی در گلستان؛ تأمین کامل مایحتاج محرم بدون کمبود یک دقیقه تاخیر کنید شما را سلاخی خواهم کرد! حل چالش آب با استفاده از منابع گیاهی و جانوری مقاوم، پرمحصول و کم‌توقع «جزیره» از سوم شهریور به صحنه می‌رود واکنش عجیب سخنگوی وزارت خارجه به خبر پیام ترامپ به ایران نگاهداری: روزمرگی نشانه‌ای از فرسودگی نظام تصمیم‌گیری است مبلغ همسان سازی بازنشستگان لشکری هم واریز نشد! هفته وحدت فرصتی برای تحکیم انسجام و تقویت جایگاه امت اسلامی در جهان ‎تحریم مدیران نفتی ایران تلاشی بی‌ثمر برای توقف صادرات نفت ایستادگی مردم غزه سبب عزیز شدن آنان در بین امت های جهان شده است دولت برای تصمیم‌گیری اقتصادی از ظرفیت اتاق ایران استفاده کند برگزاری نشست خبری رئیس حوزه هنری البرزبه مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی سقوط هواپیمای روسیه در «نیژنی نووگورود» با ۲ کشته+ تصاویر نشست هماهنگی برای ساماندهی بازار مرغ در کرمانشاه برگزار شد زبان هنر برای انتقال پیام گویاتر از هر ابزار دیگری است  برگزاری مراسم رحلت حضرت معصومه(س) در تایلند  سرمربی جدید پرسپولیس مشخص شد

8

طرح جنجالی برای محدودسازی زمان استفاده از موبایل به ۲ ساعت

  • کد خبر : 144644
  • 24 آگوست 2025 - 18:25
طرح جنجالی برای محدودسازی زمان استفاده از موبایل به ۲ ساعت

مقامات شهر تویوآکه ژاپن به‌دنبال تصویب یک قانون جدید برای استفاده از گوشی هوشمند هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، براساس جدیدترین گزارش‌ها، مقامات شهر تویوآکه ژاپن درحال بررسی قانون جدیدی هستند که استفاده از گوشی هوشمند را برای شهروندان به ۲ ساعت محدود می‌کند.

مقامات شهر تویوآکه‌ی استان آیچی به‌دنبال تصویب قانونی هستند که تمام شهروندان را ملزم می‌کند تا خارج از محل کار و مدرسه، فقط ۲ ساعت در روز از موبایل استفاده کنند. هیچ مجازات رسمی برای کسانی که این قانون را رعایت نمی‌کنند وجود نخواهد داشت.

قانون جدید تا یک اکتبر (۹ مهر) به شورای محلی ارائه می‌شود و در صورت تایید، از همان روز اجرایی خواهد شد. این قانون شامل تمام شهروندان می‌شود، اما تمرکز ویژه‌ای روی کودکان مدرسه‌ای خواهد داشت.

یکی از مقامات تویوآکه گفت: «هدف این طرح فراهم آوردن فرصتی برای اندیشیدن شهروندان درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از گوشی‌های هوشمند است.»

چنین قوانینی می‌توانند سبک زندگی سالم را ترویج بدهند و به‌ابزاری موثر برای کنترل والدین روی فرزندانشان تبدیل شوند. برنامه‌ی تحصیلی فشرده‌ی کودکان ژاپنی معمولاً تا عصر ادامه دارد و قانون جدید شاید باعث اعتراض آن‌ها شود، زیرا حس می‌کنند تنوع اوقات فراغتشان از بین می‌رود.

قانون جدید از دانش آموزان دبستانی و راهنمایی می‌خواهد تا به‌ترتیب گوشی‌های هوشمند خود را ساعت ۹ و ۱۰ شب کنار بگذارند. تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده‌ی بیش‌ازحد از موبایل در عصر، می‌تواند خواب خوب شبانه را مختل کند.

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=144644

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.