آوین ویژه»

اینفوگرافیک| آماده باش ۲ هزار نیروی بهداشت و درمان در کرمانشاه رؤسای جدید شرکت صاایران و صباباطری منصوب شدند آیا بازار مس گوی رقابت سال ۲۰۲۶ را از طلا و نقره خواهد ربود؟ کمیته ویژه وزارت کشور حادثه اهواز را رسیدگی می‌کند دولت موقت افغانستان یک تبعه آمریکا را آزاد کرد آئین تشییع شهید گمنام در لاهیجان زمین‌لرزه ۳.۵ ریشتری فریدونشهر را لرزاند برگزاری تورهای گردشگری رایگان در جشنواره تئاتر «شهر» آکسیوس: ایران به دنبال تمدید مکانیسم ماشه است ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ را از دست ندهید هشدار سرمازدگی باغات در ۱۳ استان با ورود سامانه بارشی جدید مأموریت رسانه‌های متعهد آگاهی‌بخشی و آموزش راهبرد مقابله با ظلم است تولید آب از هوای خشک در چند دقیقه / معجزه مهندسی ایلان ماسک برای سیزدهمین بار پدر شد؟ شکایت علیه «اسرائیل» به خاطر مانع تراشی در فعالیت خبرنگاران فرانسوی مهاجرانی: وام ازدواج حذف نمی‌شود ۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساختی آبشار سوله دوکل ارومیه هزینه شد تعداد شرکت های دانش بنیان در کرمان کم است

8

طرح جنجالی برای محدودسازی زمان استفاده از موبایل به ۲ ساعت

  • کد خبر : 144644
  • 24 آگوست 2025 - 18:25
طرح جنجالی برای محدودسازی زمان استفاده از موبایل به ۲ ساعت

مقامات شهر تویوآکه ژاپن به‌دنبال تصویب یک قانون جدید برای استفاده از گوشی هوشمند هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، براساس جدیدترین گزارش‌ها، مقامات شهر تویوآکه ژاپن درحال بررسی قانون جدیدی هستند که استفاده از گوشی هوشمند را برای شهروندان به ۲ ساعت محدود می‌کند.

مقامات شهر تویوآکه‌ی استان آیچی به‌دنبال تصویب قانونی هستند که تمام شهروندان را ملزم می‌کند تا خارج از محل کار و مدرسه، فقط ۲ ساعت در روز از موبایل استفاده کنند. هیچ مجازات رسمی برای کسانی که این قانون را رعایت نمی‌کنند وجود نخواهد داشت.

قانون جدید تا یک اکتبر (۹ مهر) به شورای محلی ارائه می‌شود و در صورت تایید، از همان روز اجرایی خواهد شد. این قانون شامل تمام شهروندان می‌شود، اما تمرکز ویژه‌ای روی کودکان مدرسه‌ای خواهد داشت.

یکی از مقامات تویوآکه گفت: «هدف این طرح فراهم آوردن فرصتی برای اندیشیدن شهروندان درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از گوشی‌های هوشمند است.»

چنین قوانینی می‌توانند سبک زندگی سالم را ترویج بدهند و به‌ابزاری موثر برای کنترل والدین روی فرزندانشان تبدیل شوند. برنامه‌ی تحصیلی فشرده‌ی کودکان ژاپنی معمولاً تا عصر ادامه دارد و قانون جدید شاید باعث اعتراض آن‌ها شود، زیرا حس می‌کنند تنوع اوقات فراغتشان از بین می‌رود.

قانون جدید از دانش آموزان دبستانی و راهنمایی می‌خواهد تا به‌ترتیب گوشی‌های هوشمند خود را ساعت ۹ و ۱۰ شب کنار بگذارند. تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده‌ی بیش‌ازحد از موبایل در عصر، می‌تواند خواب خوب شبانه را مختل کند.

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=144644

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.