آوین ویژه»

ارسال پیامک به نمایندگان مجلس؛ ظریف جاسوس است! ورود اتباع افغانستانی به کادر درمان ایران مادورو: میلیون‌ها ونزوئلایی آماده نبرد با متجاوزان آمریکایی هستند ۱۲ میلیون تومان برای سبد غذایی سه نفر؛ بحران معیشت خانوارها جدی شد فوری/ پایان دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا ؛ نتیجه مذاکرات امروز چه بود؟ مهاجرانی: کارت جایگاه‌ها کانال اصلی قاچاق بنزین بودند مشروعیت سلطنت صفوی از کجا آمد؟؛ فقیه لبنانی که مروج تشیع در ایران بود تقویت پیوند اقتصاد، امنیت و منابع طبیعی برای توسعه کشاورزی ضروری است «درباره‌ زندگی» به نیاوران رسید آیه ۱۹۹ سوره اعراف؛ تقویت عفو و گذشت جزئیات رسمی از زمان واریز سود سهام عدالت سرپرست دانشگاه بوعلی سینا همدان منصوب شد سپاه در اقتصاد؛ پاسخ روشن به یک مغالطه تکراری سرگزی: ۳۸۸ هزار طیور علیه بیماری نیوکاسل در جنوب شرق کشور واکسینه شدند واکنش بورس امروز به حمایت همتی از بازار | خبرهای مهم بازار سرمایه اعلام شد تکمیل پروژه‌های ورزشی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد اولویت است پیام‌های تبریک روز دانشجو ۱۴۰۴ / پیام تبریک رسمی، طنز، دوستانه و عاشقانه + عکس هواشناسی امروز؛ ۲۷ فروردین| باران و برف در ۱۴ استان، کاهش محسوس دما در مناطق شمالی

5

ضرورت صرفه‌جویی ۲۰درصدی آب؛استفاده از مخزن ذخیره و پمپ الزامی است

  • کد خبر : 130514
  • 25 جولای 2025 - 0:31
ضرورت صرفه‌جویی ۲۰درصدی آب؛استفاده از مخزن ذخیره و پمپ الزامی است

تهران- استاندار تهران بر لزوم صرفه‌جویی ۲۰ درصدی شهروندان تأکید کرد و گفت: با توجه به تعدیل فشار آب ضروری است که مشترکان از مخزن ذخیره و پمپ استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت تنش آبی در استان تهران که با حضور مسئولان مربوطه در محل استانداری برگزار شد، ضمن بررسی آخرین وضعیت منابع آبی، روند پیشرفت طرح‌های انتقال آب به استان و اقدامات اجرایی دستگاه‌های مسئول در حوزه مدیریت مصرف، اظهار کرد: نجات آب، اولویت فوری استان است.

معتمدیان گفت: تهران در شرایطی حساس و پیچیده از نظر منابع آبی قرار دارد و عبور از این وضعیت، بدون اقدام سریع و مشارکت واقعی مردم امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به سه محور کلیدی مدیریت بحران آب شامل تسریع طرح‌های انتقال، اصلاح الگوی مصرف و هم‌افزایی نهادی، عنوان کرد: هیچ دستگاهی در برابر بحران آب نباید منفعل باشد؛ هر نهاد موظف است عملکرد خود را شفاف و مستمر گزارش دهد و تصمیمات با نگاه آینده‌نگرانه و همراه با پیوست فرهنگ مصرف بهینه باشد.

معتمدیان همچنین نقش فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف بهینه آب را بسیار مهم دانست و گفت: ما نیازمند تغییر عادت‌ها و ارتقای آگاهی عمومی هستیم و باید در این زمینه فعالانه وارد عمل شد.

مقام عالی دولت در استان تهران با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی حداقل ۲۰ درصدی توسط شهروندان، استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف آب را نیز از راهکارهای مؤثر مدیریت بحران دانست و افزود: صرفه‌جویی و مدیریت مصرف انرژی، به عنوان راهکار اصلی باید به فرهنگ زندگی تبدیل شود و این اقدام همکاری رسانه‌ها را می‌طلبد.

وی گفت: ۲۰ درصد از مشترکان آب در تهران فاقد پمپ و مخزن ذخیره آب هستند که با توجه به تعدیل فشار آب، این موضوع نیازمند توجه ویژه و برنامه‌ریزی دقیق است.

استاندار تهران در پایان با تقدیر از همراهی مردم استان تهران گفت: از مردم شریف بابت همکاری و تلاش برای صرفه‌جویی در مصرف آب صمیمانه قدردانی می‌کنم، این مشارکت مردمی بزرگ‌ترین پشتوانه ما در عبور از بحران پیش‌رو است.

در پایان این جلسه، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی با تمرکز بر پروژه‌های اولویت‌دار و برنامه‌ریزی فرهنگی مستمر، در مسیر حکمرانی پایداری آب حرکت کنند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=130514

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.