آوین ویژه»

توده هوای سرد تا کی ماندگار است؟ پوشش بیش از ۲۱۰ داروی سرطانی با حمایت صندوق بیمه سلامت فوری‌ | بدهی سهام عدالت پرداخت شد علیرضا فغانی داور دیدار افتتاحیه جام جهانی باشگاه‌ها شد بهره‌مندی ۸۶ هزار بیمار از خدمات اورژانس بیمارستان میناب زارعی: برنامه ما حضور ۴ ورزشکار از خراسان رضوی در المپیک ۲۰۲۸ است رئیس‌جمهور کلمبیا: ترامپ و روبیو شما دروغگو هستید برگزاری «شب تنبور» با حضور ۳ نوازنده تهدید شدید کارکنان دولت آمریکا توسط «ترامپ» اختتامیه «هماوری قرآنی آلاء» در گیلان نقش آفرینی یک میلیون جلسه قرآنی؛ بدون حضور مردم مسائل کشور حل نمی‌شود آغاز اکران «آن دیگری» از ۱۲ آذر در سینماهای «هنر و تجربه» چگونه گیربکس مناسب برای نیازهای صنعتی خود انتخاب کنیم؟ آغوش گرم تربت‌جام برای «لاله خوشنام فاطمی» ترامپ مدعی «فراهم شدن فرصتی واقعی برای عظمت خاورمیانه» شد! واکنش لیبرمن به عملیات گوش عتصیون دانشگاه علم و صنعت ایران بار دیگر در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر QS ۲۰۲۶ نشست واکسن‌سازان کشورهای اسلامی در پاکستان برگزار شد

22

عبور از بحران آب نیازمند هم‌افزایی مردم، رسانه‌ها و مسئولان است

  • کد خبر : 128534
  • 20 جولای 2025 - 0:25
عبور از بحران آب نیازمند هم‌افزایی مردم، رسانه‌ها و مسئولان است

ساوه – فرماندار شهرستان ساوه گفت:عبور از بحران فعلی تنها با مدیریت صحیح مصرف، مشارکت عمومی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوه با بیان اینکه کشور با وضعیت بی‌سابقه‌ای از نظر تنش آبی مواجه است، اظهار کرد: ذخیره سد الغدیر به کمتر از سه درصد رسیده و اگر روند مصرف بدون مدیریت ادامه پیدا کند، تا سه ماه آینده آب قابل بهره‌برداری سد به پایان خواهد رسید.

فرماندار ساوه با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای کاهش اثرات بحران آب گفت: چهار نقطه حیاتی شامل چاه‌های ادارات، ورزشگاه چمران، شهرداری و امامزاده برای ورود به شبکه اضطراری تجهیز شده‌اند و شهرداری ساوه نیز برای استفاده از پساب شهری اعلام آمادگی کرده است.

حسینی افزود: نصب مخازن ذخیره آب در دستگاه‌های دولتی و ارتقای شبکه برای کاهش تلفات، از الزامات جدی مدیریت تاب‌آوری در شرایط پیش‌رو است.

وی ادامه داد: علی‌رغم افزایش تولید آب تا حدود ۵۲ لیتر بر ثانیه، کاهش منابع با نرخ منفی ۱۸ لیتر بر ثانیه، ما را در وضعیتی قرار داده که بدون اصلاح الگوی مصرف، خطر جیره‌بندی آب در فصل گرم سال کاملاً جدی است.

فرماندار ساوه با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در حوزه تأمین بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: در دو سال گذشته بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان اختصاص یافته و ۱۳ ایستگاه پمپاژ تجهیز شده است همچنین ۱۹ ایستگاه دیگر در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری است.

حسینی مجموع برآورد اعتباری این پروژه‌ها را بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با وجود برخی تأخیرات ناشی از روند قانونی و پیچیدگی‌های اداری، پیمانکاران آماده ادامه فعالیت هستند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید نقش خود را در آگاهی‌بخشی و ترغیب مردم به صرفه‌جویی ایفا کنند، مشارکت عمومی، نصب مخازن ذخیره، بهره‌برداری از پساب و افزایش تاب‌آوری شبکه، بخشی از راهکارهای اساسی برای عبور از بحران فعلی است.

فرماندار ساوه همچنین با اشاره به تکالیف قانونی برنامه هفتم توسعه، مدیریت مصرف آب را از اولویت‌های کشور دانست و گفت: تا زمانی که رفتار مصرفی اصلاح نشود، افزایش تولید نیز راهگشا نخواهد بود.

حسینی ابراز امیدواری کرد: با همکاری همگانی و حمایت مردم، مسئولان و رسانه‌ها، شهرستان ساوه بتواند تابستان پیش‌رو را بدون اعمال جیره‌بندی و تنش‌های جدی در تأمین آب سپری کند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=128534

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.