آوین ویژه»

انجام ۳ سورتی پرواز بالگرد اورژانس ۱۱۵ در لرستان پروژه هارپ چیست؟ تکذیب ادعاهای رسانه‌های ضد انقلاب درباره یک زندانی زن/ارتباط سابقه‌دار س.ر با گروهک تروریستی منافقین پیگیری‌های چندساله مردم به نتیجه رسید؛ شهید گمنام در روستا آرام گرفت آغاز توزیع نهاده مرغداران گوشتی با قیمت مصوب/ مهلت ثبت نام تا 18 آذر هدایی: تصادف در محور دیواندره – سنندج ۶ مصدوم برجای گذاشت پیش بینی قیمت دلار با سیگنال FATF و مذاکرات مهلت ثبت‌نام در آزمون دستیاری پزشکی تمدید شد؛ امکان ویرایش و ارسال مدارک از ۱۵ بهمن مرکز مبادله ایران: فردا حراجی شمش طلا برگزار می‌شود یونیسف: بیش از ۷۰۰ هزار کودک در غزه از تحصیل محرومند فوری / مدارس مشهد فردا چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ نخست وزیر مصر وارد عراق شد جزئیات بازداشت جاسوس رژیم صهیونیستی در لبنان متخلف ارزی در ارومیه ۸۶ میلیارد ریال جریمه نقدی شد ترکیب پرسپولیس مقابل تراکتور طنین موسیقی ایرانی در تالار وحدت با ارکستر «چکاوک» کاهش شدید قیمت مرغ/ مرغ 86هزار تومانی به بازار آمد تردد بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در جاده های کرمان

22

عبور از بحران آب نیازمند هم‌افزایی مردم، رسانه‌ها و مسئولان است

  • کد خبر : 128534
  • 20 جولای 2025 - 0:25
عبور از بحران آب نیازمند هم‌افزایی مردم، رسانه‌ها و مسئولان است

ساوه – فرماندار شهرستان ساوه گفت:عبور از بحران فعلی تنها با مدیریت صحیح مصرف، مشارکت عمومی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوه با بیان اینکه کشور با وضعیت بی‌سابقه‌ای از نظر تنش آبی مواجه است، اظهار کرد: ذخیره سد الغدیر به کمتر از سه درصد رسیده و اگر روند مصرف بدون مدیریت ادامه پیدا کند، تا سه ماه آینده آب قابل بهره‌برداری سد به پایان خواهد رسید.

فرماندار ساوه با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای کاهش اثرات بحران آب گفت: چهار نقطه حیاتی شامل چاه‌های ادارات، ورزشگاه چمران، شهرداری و امامزاده برای ورود به شبکه اضطراری تجهیز شده‌اند و شهرداری ساوه نیز برای استفاده از پساب شهری اعلام آمادگی کرده است.

حسینی افزود: نصب مخازن ذخیره آب در دستگاه‌های دولتی و ارتقای شبکه برای کاهش تلفات، از الزامات جدی مدیریت تاب‌آوری در شرایط پیش‌رو است.

وی ادامه داد: علی‌رغم افزایش تولید آب تا حدود ۵۲ لیتر بر ثانیه، کاهش منابع با نرخ منفی ۱۸ لیتر بر ثانیه، ما را در وضعیتی قرار داده که بدون اصلاح الگوی مصرف، خطر جیره‌بندی آب در فصل گرم سال کاملاً جدی است.

فرماندار ساوه با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در حوزه تأمین بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: در دو سال گذشته بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان اختصاص یافته و ۱۳ ایستگاه پمپاژ تجهیز شده است همچنین ۱۹ ایستگاه دیگر در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری است.

حسینی مجموع برآورد اعتباری این پروژه‌ها را بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با وجود برخی تأخیرات ناشی از روند قانونی و پیچیدگی‌های اداری، پیمانکاران آماده ادامه فعالیت هستند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید نقش خود را در آگاهی‌بخشی و ترغیب مردم به صرفه‌جویی ایفا کنند، مشارکت عمومی، نصب مخازن ذخیره، بهره‌برداری از پساب و افزایش تاب‌آوری شبکه، بخشی از راهکارهای اساسی برای عبور از بحران فعلی است.

فرماندار ساوه همچنین با اشاره به تکالیف قانونی برنامه هفتم توسعه، مدیریت مصرف آب را از اولویت‌های کشور دانست و گفت: تا زمانی که رفتار مصرفی اصلاح نشود، افزایش تولید نیز راهگشا نخواهد بود.

حسینی ابراز امیدواری کرد: با همکاری همگانی و حمایت مردم، مسئولان و رسانه‌ها، شهرستان ساوه بتواند تابستان پیش‌رو را بدون اعمال جیره‌بندی و تنش‌های جدی در تأمین آب سپری کند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=128534

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.