آوین ویژه»

آفریقای جنوبی: غیبت آمریکا هیچ تأثیری بر نشست گروه ۲۰ ندارد دانشگاه های یزد ۲روز تعطیل و تا پایان هفته غیرحضوری است مایک جانسون بار دیگر به عنوان رئیس مجلس نمایندگان انتخاب شد هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای انتقال معارف به نسل جوان است تیراندازی در خوابگاه دانشگاه اوکلاهاما در آمریکا؛ چندین نفر زخمی شدند انرژی تجدیدپذیر در برنامه راهبردی ۵ ساله دوم دستور کار ویژه باشد اختتامیه تجلی اراده ملی به جای بوموسی در پردیس ملت برگزار می‌شود ترامپ پس از زلنسکی، به دنبال توافق با ایران است؟ / آیا ترامپ از رهبر انقلاب می‌ترسد؟ مراسم هفته بسیج در جزیره کیش از چهره نقاشانه مسعود کیمیایی تا نمایش آثار غول‌های نقاشی و گرافیک جزئیات تازه از پرونده پژمان جمشیدی / واکنش تازه خانواده بازیگر مشهور به ماجرای تجاوز ۶۶ حکم از ۹۵ حکم مرتبط با وزارت بهداشت در برنامه هفتم اجرا شده است یارانه معیشتی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای ایثارگران واریز می شود + شرایط دریافت بازی اسم روی پیشانی ترامپ : دانشجویان معترض اخراج یا زندانی خواهند شد وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور آرادان- سرخه؛ ۵ نفر مصدوم شدند پیش فروش سکه با قیمت ویژه آغاز می شود + جزئیات سکوت در برابر نسل‌کشی غزه، یعنی همدستی با فاشیست‌ها

8

استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز ممنوع است

  • کد خبر : 124672
  • 09 جولای 2025 - 0:22
استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز ممنوع است

سنندج- معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کردستان گفت: استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز ممنوع است و باید از این موضوع جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین حیدری شامگاه سه‌شنبه در نشست ویژه‌ای که با محوریت کاهش هدر رفت آب شرب و جلوگیری از استفاده از منابع شرب در آبیاری فضای سبز برگزار شد، با تاکید بر مدیریت بهینه منابع آب عنوان کرد: نیاز است شهرداری سنندج گزارش جامع و مستند از میزان فضای سبز، نیاز آبی واقعی بر اساس معیارهایی همچون میزان آفتاب، نوع پوشش گیاهی و نیاز آبی درختان ارائه نماید.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کردستان بر استفاده موقت از تانکرهای سیار برای رفیوژهای میانی در مناطق با تنش آبی، بهره‌برداری از چشمه‌ها و کانی‌ها و شناسایی ظرفیت‌های آبی غیرشرب برای تغذیه فضای سبز شهری تاکید کرد.

وی تصریح کرد: باید شهرداری با همکاری دستگاه‌های متولی، نسبت به ساماندهی آب‌های سطحی، قنات و برآورد اعتبارات لازم برای تأمین آب فضای سبز بدون اتکاء به منابع شرب شهری اقدام نماید.

حیدری با هدف بهینه‌سازی مصرف، با تأکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی و مراکز عمومی در رعایت الگوی مصرف، خواستار شناسایی مشترکین با مصارف زیاد و هشدار به آنها شد.

معاون نظارت و بازرسی مصارف غیرمجاز و سو استفاده از چاه‌های مسیر رودخانه قشلاق را قابل قبول ندانسته و بر پیگیری قانونی آن تأکید نمود.
حیدری بر ضرورت برخورد قاطع و فوری با انشعابات غیرمجاز به‌ویژه در مناطق پرتنش شهری تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان نیز با اشاره به کاهش نگران‌کننده نزولات جوی در سال جاری اظهار داشت: تداوم استفاده غیرمجاز از انشعابات آب شهری، در بلندمدت می‌تواند به یکی از موانع جدی در مسیر مدیریت پایدار آب شرب تبدیل شود و زیرساخت‌های موجود را با فشار مضاعف مواجه سازد.
محمد فرهاد گفت: برخورد قاطع و سریع با این انشعابات غیرقانونی، امری ضروری برای حفظ تعادل در توزیع منابع محدود است.
در این جلسه مقرر شد؛ شرکت آبفا گزارشی از وضعیت مصرف ادارات، فهرست مشترکان پرمصرف و اطلاعات مربوط به منابع آبی طبیعی نظیر چشمه‌ها و کانی‌ها تهیه کند.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=124672

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.