آوین ویژه»

اکثریت آمریکایی‌ها پس از اعمال تعرفه‌ها؛انتظار افزایش قیمت‌ها را دارند تعاونی‌ها دوباره فعال می‌شوند؛ نقشه ملی برای خانه‌دار شدن کارگران؟ آمار خیره‌کننده کاربران آیفون در سراسر دنیا ترامپ: به نظر می‌رسد پاکسازی یا انقلابی در کره جنوبی رخ داده است سردار وحیدی: دشمنان جرأت ‌نگاه چپ به ‌ایران اسلامی را ندارند تکلیف نقل‌وانتقالات پرسپولیس مشخص نیست/ لیست‌ها روی میز اوسمار زنگ آب در شهرستان سروآباد نواخته شد ساعت کاری اصناف در ماه رمضان و شب عید کاهش نمی‌یابد اندیشه آرمانی میرزای نائینی اندیشه ولایتیه و به تعبیر امروز جمهوری است سردار مفخمی: ۱۳۰ تن برنج تقلبی در بابل کشف شد اهمیت مضاعف برگزاری بزرگداشت ۹ دی در شرایط پسادفاع مقدس ۱۲ روزه دیدار اسعد الشیبانی با نخست وزیر عراق بانک‌ها خدمات خود را مشروط کردند + جزئیات کارشناس آمریکایی: ترامپ کنترل چندانی بر زلنسکی ندارد بمب به جا مانده از جنگ گجستان در رستم فارس منهدم شد بازار در یک نگاه هفتگی | نوسان دلار، سقوط بورس و فشار بر مسکن سهم واردات و مونتاژ از آب باریکه ارزی خودرو سرشماری پستانداران شاخص در منطقه حفاظت‌شده مراکان آغاز شد

7

محمد کارت: «رها» بی‌اعصاب و نفس‌گیر است اما بی‌رگ و بی‌تفاوت نیست

  • کد خبر : 103282
  • 13 آوریل 2025 - 16:41
محمد کارت: «رها» بی‌اعصاب و نفس‌گیر است اما بی‌رگ و بی‌تفاوت نیست

محمد کارت کارگردان سینما معتقد است که فیلم «رها» نسبت به مشکلات اجتماعی بی‌تفاوت نیست و به نوعی آینه جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کارت کارگردان سینما در یادداشتی به فیلم اجتماعی «رها» ساخته حسام فرهمند به تهیه کنندگی سعید خانی پرداخت.

متن یادداشت محمد کارت بدین شرح است:

«رها انگار دارد انتقام وضعیت بد اقتصادی را نه از مسئولان امر که از تماشاگرش می‌گیرد. ناراحت و بی اعصاب و نفس‌گیر است اما بی‌رگ و بی‌تفاوت نسبت به وضعیت پرفشار زندگی مردم نیست و همین شریف و عزیزش می‌کند.

ما اهالی سینما و رسانه و علاقه‌مندان سینما باید از «رها» حمایت کنیم نه به خاطر اینکه فیلم کاملی‌ست بلکه چون در این وضعیت جبرآمیز و غبارگرفته سینما سعی می‌کند آینه جامعه خود باشد.

مسئله و بحران فقر را مطرح می‌کند که چطور می‌تواند تبدیل به بهمن خانه خراب کن شود.

بازنمایی تاثیر فقر در سینما تازگی ندارد اما مگر جامعه ایران در این سال‌ها حتی یک روز هم بدون جدال تحمیل شده با این مسئله خانمان سوز داشته که سینما نخواهد دوباره و صدباره آن را بازتاب دهد؟

امید و ای کاش که بین سینمای سرخوش و سینمای سرسنگین در تولید و اکران تعادل ایجاد شود و دوباره سینمای هم‌نفس و هم سو با مردم بتواند نفس بکشد و به حیاتش ادامه دهد.‌»

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=103282

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.