آوین ویژه»

واکنش میرسلیم به تهدید‌های ترامپ نامزدهای جایزه مردمی جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند اعلام آخرین آمار فوتی‌های حادثه بندر شهید رجایی از زبان وزیر کشور سفر وزیر خارجه عربستان به بیروت پس از ۱۵ سال/ بن‌فرحان: همه باید به توافق آتش‌بس لبنان پایبند باشند رتبه قم در جدول توزیع اعتبارات ملی باید ارتقا یابد تشکیل کمیته رسیدگی به خسارات بندر شهید رجایی به دستور وزیر کشور بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید مهدی باکری در تبریز پروژه‌ای دیگر از گروه «ومعادن» به سرانجام رسید / افتتاح کلاف سازی سرمد ابرکوه با حضور وزیر صمت تاکید بر حضور تمامی دستیاران پزشکی کشیک در تعطیلات نوروزی واریزی‌ های سه‌ مرحله‌ای دولت اعلام شد؛ از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ترامپ اشک رژیم صهیونیستی را درآورد نجات جان ۲ نفر از غرق‌شدن با اقدام دریابانان کنگان حقیقی: ۱۰۰ مکان ورزشی همدان تا پایان امسال صاحب سند می‌شوند بندر کیاشهر به شبکه جهانی شهرهای تالابی پیوست درخواست وزیر خارجه کانادا از دونالد ترامپ احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در قزوین مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه تهران عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی

6

قرائتی: نماز باید با گفت‌وگو و ارتباط قلبی به دانش‌آموزان معرفی شود

  • کد خبر : 244562
  • 03 فوریه 2026 - 19:25
قرائتی: نماز باید با گفت‌وگو و ارتباط قلبی به دانش‌آموزان معرفی شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در مدارس تأکید کرد و گفت: نماز باید با گفت‌وگو، معرفت و ارتباط قلبی به دانش‌آموزان معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز، سه شنبه ۱۴ بهمن ماه در نشست شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و جمعی از اعضای این شورا در این وزارتخانه برگزار شد، بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در مدارس تأکید کرد و گفت: نماز باید با گفت‌وگو، معرفت و ارتباط قلبی به دانش‌آموزان معرفی شود.

وی با اشاره به اهمیت معرفت نماز، افزود: باید با دانش‌آموزان صحبت کرد، فلسفه نماز، حکمت آن در زندگی و ارتباطش با اراده و تقدیر الهی را برایشان تبیین کرد. اگر دانش‌آموز بداند چرا نماز می‌خواند، اثر آن در اخلاق و رفتار او نمایان خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر گفت‌وگوی فردی و خصوصی با دانش‌آموزان اظهار، کرد :اگر مدیران مدارس و مربیان، به‌صورت فردی و محترمانه با دانش‌آموزانی که در نماز شرکت نمی‌کنند صحبت کنند، قطعاً تأثیر آن بسیار بیشتر و مثبت‌تر خواهد بود.

قرائتی با بیان این‌که دانش‌آموزان امانت‌های جامعه هستند، خاطرنشان کرد: باید از این امانت‌ها به‌درستی مراقبت کنیم. ارتباط با دانش‌آموز باید دلی، تعاملی و همراه با شنیدن حرف‌های آن‌ها باشد. قرآن کریم راه‌های متعددی برای انس با نماز و قرآن معرفی کرده و ما باید از همان روش‌های الهی برای هدایت استفاده کنیم.

وی همچنین بر الگوسازی عملی تأکید کرد و گفت: اول باید خودمان اهل نماز باشیم، سپس دیگران را به آن دعوت کنیم. دانش‌آموزانی که در نماز مشارکت دارند، حتماً باید مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود، بر توجه ویژه به دختران دانش‌آموز تأکید کرد و افزود : تربیت یک دختر، برابر با تربیت چند پسر است؛ چراکه دختران، مادران آینده جامعه‌اند و نسل آینده در دامان آن‌ها پرورش می‌یابد. احترام و توجه به دختران، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=244562

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.