آوین ویژه»

سفر رئیس قوه قضائیه به ایلام؛ مصوبات سفر دور اول پیگیری می شود افزایش سرمایه ۲۰۰همتی بانک‌های دولتی در سال ۱۴۰۴ تحریم‌های جدید چین علیه کانادا دستگاه‌های اجرایی کرمان در اجرای حدنگاری نمره مردودی گرفته‌اند شاخص هوای اصفهان بر مدار زرد تعداد شرکت های دانش بنیان در استان کرمان کم است / منابع و ظرفیت‌ها باید با دانش به سرمایه تبدیل شوند جابه جایی ۴۰۰ هزار مسافر با مترو در تبریز برنامه ریزی شده است جزئیات حریق انبار کالا در شرق تهران توزیع برنج خارجی زیر کلید دولت رفت نشست خبری «اشک هور»؛ فیلمی برای ادای دین به شهیدی که سال‌ها مظلوم بود برای تبویب فقه فرهنگ، هنر و رسانه باید معیار آن در دست باشد پرچم رژیم صهیونیستی در دوبلین پایین کشیده شد+ فیلم تداوم شدت گرما تا نیمه پاییز؛ دمای ایران بیش از ۱.۲ درجه افزایش یافت مهارت‌آموزی بیش از ۲۷ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در گلستان حسین شریعتمداری: دولت بشار اسد در حمله مشترک آمریکا، اسرائیل، ترکیه و اردن سقوط کرد آخرین وضعیت مدافع سپاهان پس از آسیب دیدگی در بازی با پرسپولیس عکس | تانک پرنده پیش بینی ۴۵۲ رام قطار نوروزی در مسیرهای آذربایجان

9

آذری جهرمی: برخی دولتی‌ها چشم دیدنم را ندارند

  • کد خبر : 93180
  • 26 مارس 2025 - 17:56
آذری جهرمی: برخی دولتی‌ها چشم دیدنم را ندارند

برخی در دولت فعلی چشم دیدن من را ندارند، این یک واقعیت است. دفاع از دولت به معنی این نیست که از عملکرد بد دولت هم دفاع کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر دولت روحانی و از چهره‌های اصلی کمپین انتخاباتی مسعود پزشکیان در یک گفت‌و‌گو تاکید کرد: در ۱۴۰۰ و ۱۴۰۳ به من گفتند کاندیدا شوم، اما آمادگی چنین مساله‌ای را در خودم نمی‌دیدم.

مشروح گفتگوی نوروزی محمدجواد آذری جهرمی را در ادامه بخوانید:

*هیچ وقت درون خودم به این فکر نکرده‌ام که می‌خواهم رئیس جمهور شوم. پروژه این که آذری جهرمی می‌خواهد رئیس جمهور شود، جزو رئوس محور‌های تفرقه افکنی در بدنه دولت از سمت جریان مخالف دولت در سال ۹۶ بود.

*پیشنهاد‌هایی برای حضور در دولت شد، اما خیلی جذابیت و مطلوبیت نداشت. آقای ظریف و من برای گرفتن مسئولیت به میدان نیامدیم. یک دقیقه هم در ستاد روحانی نبودم ولی انتخاب این بود که من وزیر شوم.

*برخی در دولت فعلی چشم دیدن من را ندارند، این یک واقعیت است. دفاع از دولت به معنی این نیست که از عملکرد بد دولت هم دفاع کنیم.

*بین دولت و بین سیاسیون به شدت حسادت و اختلاف وجود دارد. برخی از اعضای دولت به یقین چشم دیدن من را ندارند. به زبان هم آورده‌اند. اگر این را به شما بگویم، چه می‌خواهد به شما یا من یا مردم برسد؟ آن که در خانه نشسته است، می‌گوید مرده‌شور همه شما را ببرند؛ زندگی خود را نمی‌توانم اداره کنم؛ نان ندارم بخورم؛ مشکل دارم؛ مشکل من را حل کنید.

*برادری گفته بود تا ما زنده‌ایم نمی‌گذاریم آذری جهرمی در هیچ دولتی باشد. صد تا مانند ظریف و جهرمی و طیب نیا فدای جمهوریت کشور، مهم نیست. در جمع بندی آقای پزشکیان برای حضور در دولت نبوده‌ام؛ سلمنا!

*عدم حضور آقایان ظریف و طیب نیا در بدنه دولت، کاهش سرمایه اجتماعی می‌آورد.

*اگر تجربه ۹۸ را در سال ۹۶ داشتم، شاید نمی‌گذاشتم کار تلگرام به اینجا برسد. حتما اگر در سال ۹۶ جمع بندی به این سمت رفته است، اشکالی در من وجود داشته است. هیچ وقت نه نظرم بوده است و نه چنین حکمی را داده‌ام، اما بی تقصیر هم نیستم. نتوانسته‌ام بالانس ایجاد کنم.

*اینکه وزیر بگوید رفع فیلترینگ ربطی به من ندارد، میدان را خالی کردن است، یعنی شما سیاستمدار توانمندی نیستید.

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=93180

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.