آوین ویژه»

باران و رعدوبرق در شمال؛ هوای ناسالم در تهران/ گروه‌های حساس در خانه بمانند نمایشگر لمسی جدید ابداع شد بررسی ابعاد تربیتی و فرهنگی مقاومت در سالروز طوفان الاقصی توسعه زیرساخت‌های روستایی در بوشهر اعطای بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به مراکز کاریابی گیلان آنچه به افکار عمومی عرضه می‌شود باید با سلائق و علائق مردم متناسب باشد حمله گسترده روسیه علیه اوکراین/ زلنسکی: حملات مسکو توجیه نظامی ندارد! خدمات ۲۰۰۰ میلیارد ریالی هلال‌احمر به بیماران نیازمند کشور ارائه شد گوشی تاشوی جدید هواوی / «Pura X» با دوربین سه‌گانه معرفی شد مقایسه سرعت تراکنش های بیت کوین و سولانا کار به جایی نرسد که قوه قضائیه برای توقیف مداخله کند! آقای گل جهان در سال ۲۰۲۵ اعلام شد+ عکس «نوستالژی» هنرمندان معاصر در «کوین» شکل می‌گیرد هوش مصنوعی در سینما جایگزین بازیگران و نویسندگان می‌شود؟ تجهیز گلخانه های ورامین در دستور کار مسئولان شهرستان قرار بگیرد انتخاب بی‌سابقه ۳ روستای استان یزد به عنوان روستای دوستدار کتاب بانک مرکزی درباره بی برق دست به کار شد! + جزئیات آماده باش مدیریت بحران اصفهان/باران و طوفان در راه است

9

نامه مجلس به پزشکیان برای پرداخت بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی

  • کد خبر : 219327
  • 21 دسامبر 2025 - 12:49
نامه مجلس به پزشکیان برای پرداخت بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور خواست تا بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه‌ای به مسعود پزشکیان رئیس جمهور خواست تا بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شود.

متن نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر پزشکیان

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی در این مسئولیت خطیر به استحضار می‌رساند متأسفانه علی‌رغم دستورات، پی نوشت‌ها و ارجاعات مکرر جنابعالی در هامش مکاتبات و پیگیری‌های متعدد گروه‌های مختلف دلسوز از جمله مکاتبات متعدد کمیسیون‌های بهداشت و درمان و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، نامه رؤسای محترم دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و نیز تذکر ۱۲۰ نماینده محترم مجلس در خصوص تسریع در عملیاتی شدن بند (ج) تبصره ۴ قانون بودجه ۱۴۰۴، موضوع فروش سهام شرکت‌های دولتی در سقف ۸۰ همت به منظور تسویه بدهی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، هیچ گونه اقدام عملی صورت نگرفته است. این در حالیست که دهمین ماه از سال ۱۴۰۴ را پشت سر می‌گذاریم. تأخیر در انجام این وظیفه قانونی دولت، که می‌تواند نتیجه آن تبعات نامطلوب اجتماعی و ناآرامی‌هایی که اخیراً در دانشگاه‌ها شدت گرفته است، متوجه چه کسی می‌باشد؟ به نظر می‌رسد ارجاع و پی‌نوشت نمودن، کفایت نمی‌کند و راه به جایی نمی‌برد. مستدعی است مقرر فرمائید مسببین این موضوع را در اقل زمان شناسایی و برخورد قانونی صورت پذیرد. تاکید می‌نماید وضعیت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در تأمین نیازهای دارویی و نیز تجهیزات مصرفی پزشکی و از سوی دیگر نارضایتی شدید پرسنل، ناشی از عدم دریافت کارانه و سایر مطالبات در شرایط بسیار ناپایداری قرار دارد و بدون تردید مسببین وضعیت موجود در دولت از جمله وزارت خانه‌های امور اقتصاد دارایی و صنعت و معدن و سایر دستگاه‌های مربوطه مسئولیت اتفاقات ناگواری که بیم وقوع آن و حتی تقویت آن می‌رود را عهده‌دار خواهند بود. جناب عالی که سال‌ها در زعامت وزارت بهداشت و درمان منشأ اثر بوده‌اید آثار این بدعهدی‌ها را می‌دانید لذا انتظار می‌رود شخصاً به موضوع ورود کرده و مسئله را در اسرع وقت به نتیجه برسانید. پیشاپیش از دستور مساعد جناب عالی سپاسگزاری می‌نماید.

توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال خواهانم.

دکتر حسینعلی شهریاری

رئیس کمیسیون

لینک کوتاه : https://avindaily.com/?p=219327

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.